Reklama w czasach pandemii

Reklama internetowa

Epidemia COVID-19 wywołała w gospodarce zaburzenia na skalę niespotykaną od wielu lat. Takie czasy wymagają szybkich decyzji i podejmowania działań dostosowanych do nowej rzeczywistości. Jak nigdy konieczna jest redukcja nadmiernych kosztów. Potrzebne są niestandardowe rozwiązania, ale przyda się też wiele znanych i sprawdzonych metod – wystarczy przestać je ignorować. 

Koniunktura ostatnich lat przyzwyczaiła nas do sukcesów. Rosnąca gospodarka i popyt w połączeniu z rozwojem technologii napędzały sprzedaż online. Epidemia koronawirusa, która przez długi czas wydawała się odległa i egzotyczna, dotknęła również Polskę. Lockdown niemalże z dnia na dzień zatrzymał wiele sektorów gospodarki i zmienił zachowania konsumentów. Marketerzy stanęli przed wyzwaniem, jak sprostać nowej rzeczywistości. 

POLECAMY

Rys. 1. Wiele firm stosowało niezbyt wyrafinowaną komunikację wpisującą się w jeden schemat – zostań w domu, łap promocję, kup teraz

Marketing w dobie koronawirusa


To proste. Bierzemy grafikę przedstawiającą wirusa, dodajemy hashtag „zostań w domu” i call to action „kupuj online”. Nie zaszkodzi zaoferować jakąś zniżkę z okazji epidemii (rys. 1). Chyba każdy z nas widział reklamy wpisujące się w ten schemat. Pytanie, czy rzeczywiście taki przekaz coś wnosi? Niekoniecznie. Jest jednak kilka rzeczy, które warto komunikować: 

  • Twoi klienci mogą nie mieć pewności, czy pracujesz normalnie, czy dostawy realizowane są na bieżąco, czy należy spodziewać się opóźnień, a jeśli tak, to jakich; pasek informacyjny w witrynie może rozwiać wątpliwości, czy warto teraz przeglądać Twoją ofertę (rys. 2), 
Rys. 2. Pasek informacyjny rozwieje wątpliwości klientów, czy firma funkcjonuje normalnie
  • warto poinformować klientów o możliwości zakupu online, przez telefon, z dostawą do domu lub zamówienia „na wynos”...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy