Zarówno w małych stronach, jak i w dużych e-commercach jest to narzędzie niezbędne, aby szybko i sprawnie wdrożyć kody śledzące. Dlaczego? Z moich doświadczeń wynika, że największy problem tkwi zazwyczaj po stronie programisty-dewelopera, który musi wdrożyć odpowiednie kody. Często jest to droga przez mękę. Im większa strona, im więcej chcemy mierzyć, tym więcej do dodania i większe zamieszanie.
POLECAMY
GTM pozwala zminimalizować udział programisty – w sporej części wdrożeń jego udział będzie ograniczał się do jednorazowego wklejenia kodu Java Script w dwóch miejscach na stronie. Resztę będziemy w stanie wykonać sami bez dodatkowej wiedzy programistycznej.
UWAGA: już w tym miejscu mamy najczęściej popełniany błąd wdrożeniowy. Kod Google Tag Managera, inaczej niż kod Analytics, należy wkleić w dwóch miejscach – pierwszą część po tagu otwierającym
, natomiast drugą po tagu otwierającym . Warto poinformować o tym programistów, ponieważ często z przyzwyczajenia wklejają oni kod w złym miejscu.Po rejestracji i dodaniu kodu do strony (pobieramy go z zakładki Administracja „Instaluj Managera Tagów Google”) możemy rozpocząć konfigurowanie śledzenia.
Rys. 1. Administracja GTM, z której możemy pobrać m.in. kod do dodania na stronie
Jak to działa?
Mówiąc w skrócie: kod Google Tag Managera to swoi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!