Google DV360 i reklama programatyczna – nieoczywiste funkcje panelu

Temat numeru

Dzisiaj absolutnie nikt, kto zajmuje się zakupem mediów digitalowych, nie może marginalizować roli i możliwości narzędzi programmatic. Jeszcze kilka lat temu w branży mówiło się o programmaticu jak o słynnym „roku mobile” – że kiedyś jego czas nadejdzie. Czas ten jednak nadszedł szybciej niż się spodziewano – wznosząc na wyższy poziom pracę w wielu firmach – automatyzując zakup mediów lokalny i globalny po stronie agencji i marketerów oraz sprzedaż u wszystkich dużych i średnich wydawców. Dziś mało kto wyobraża sobie dom mediowy, zaawansowanego klienta digitalowego czy liczącą się agencję bez umiejętności planowania i zakupu mediów w tym modelu.

Jeśli myślimy o największych platformach do zakupu reklam w modelu programmatic na rynku polskim, przychodzą nam do głowy dwa kluczowe narzędzia: Display & Video 360 z ekosystemu Google Marketing Platform od giganta z Mountain View oraz AdForm pierwszej europejskiej platformy DSP, wywodzącej się z Danii. Dziś skupimy się na tym pierwszym narzędziu – jako największym i najpopularniejszym. Postaram się przybliżyć te mniej oczywiste rozwiązania (w porównaniu z innymi platformami DSP), wiele lat temu noszące nazwę DoubleClick Bid Manager. 

POLECAMY

Display & Video 360 jest platformą Demand Side Platform (DSP) – służy do zautomatyzowania i jak najbardziej efektywnego zakupu powierzchni reklamowej w modelu programmatic. Jest częścią większego ekosystemu – Google Marketing Platform (GMP), na który składają się takie produkty, jak Campaign Manager 360, Search Ads 360 czy Google Analytics 360. 

Gdy porównujemy DV360 z innymi narzędziami dostępnymi na rynku, pierwszy i najważniejszy jest fakt, że jest to produkt Google’a i czerpie dane o zwyczajach i postępowaniu użytkowników z wielu innych produktów tej organizacji. Jak dobrze wiemy, 30 czerwca 2023 r. jest ostatnim dniem zbierania danych przez Google Analytics w wersji Universal (czyli tej, którą znamy od wielu lat). Jest to zmiana bardzo istotna w kontekście Display & Video...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy