Google AdWords 2017 – jak tworzyć klikalne i przyciągające wzrok reklamy linków sponsorowanych po zmianach?

Temat numeru W świecie Google

Reklama Google AdWords to rozległy ekosystem, na który składa się kilka obszarów o bardzo różnych funkcjach, charakterystyce czy przeznaczeniu. Każdy marketer słyszał przecież o reklamach w wyszukiwarce – zarówno tych tekstowych, jak i PLA (Google Shopping). Wielu reklamodawców testowało też możliwości Google Display Network czy reklamy wideo w potężnym YouTube. Już jakiś czas AdWords zapewnia również możliwość serwowania reklamy o charakterze mailingu, czyli Gmail Ads. Każda z tych przestrzeni to różne strategie prowadzenia kampanii, inne metody targetowania, rozliczania się (CPC, CPV) i zupełnie inne typy reklam.

Prawdopodobnie większość  specjalistów prowadzących kampanie w środowisku Google AdWords przyzna, że przeważający procent budżetów mediowych, którymi dysponują, przeznaczany jest na reklamę w wyszukiwarce. Czy to oznacza, że reklamy w YouTube czy GDN są mniej ważne? Na pewno nie. Jednakże prowadzący kampanię ma na te kreacje najczęściej dużo mniejszy wpływ niż w przypadku reklam tekstowych w „searchu”. Zwykle nie jesteśmy przecież jednocześnie filmowcami czy grafikami. Zajmijmy się więc reklamami kierowanymi na wyszukiwarkę.

POLECAMY

Co się ostatnio zmieniło?

Bardzo wiele! W kwestii reklam tekstowych w ostatnim czasie dokonana została jedna z większych zmian w historii AdWords. Zwykłe reklamy tekstowe zostały zastąpione tzw. rozszerzonymi reklamami tekstowymi (ETA – Expanded Text Ads).

Na czym polega zmiana? Po pierwsze, zmieniła się struktura reklam. Wcześniej składały się one z nagłówka (25 znaków) i dwóch linii opisu (każda po 35 znaków). Nowe reklamy mają nagłówek składający się z aż 2 linii (każda po 30 znaków) i jednej linii opisu (aż 80 znaków). Szybko obliczając, widzimy, że najważniejsza część reklamy, jaką jest nagłówek, urosła o 140%!

Drugi ważny aspekt to zoptymalizowanie reklam pod kątem urządzeń mobilnych. Nie ma już potrzeby tworzenia dwóch wersji tej samej reklamy (na desktop i mobile). Reklamy ETA wyglądają tak samo dobrze zarówno w przypadku wyszukiwarki mobilnej, jak i na urządzeniach tradycyjnych. Warto dodać, że obecnie Google pozwala na dodawanie do kampanii jedynie reklam w formacie ro...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy