…marketingowa kraina w e-commerce ma tylko jednego władcę – klienta. Nie jest on ani miłościwy, ani sprawiedliwy, ani tym bardziej wyrozumiały. Wręcz przeciwnie. Wybrzydza, wymaga, dąsa się i odwraca, szukając ciekawszych uciech. Nie bawią go już sztampowe, spisane naprędce historie, potrzebuje wyjątkowych, dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb treści.
Zanim więc zaczniesz planować strategię treści, pamiętaj że tworzysz je, aby zadowolić króla. To potrzeba klienta, a właściwie jego cel powinien być dla Ciebie najważniejszy, warto właśnie tam szukać inspiracji dla swoich działań, a nie odwrotnie. Nawet najbardziej dopasowane do Twoich potrzeb sprzedażowych treści nie będą sprzedawać, jeśli nie będą również zgodne z tym, czego szuka ich potencjalny odbiorca.
POLECAMY
A czego właściwie szuka?
Niestety, prawdopodobnie wbrew Twoim oczekiwaniom, nie odpowiem Ci na to pytanie, bo… nie mam pojęcia kim są i czego szukają Twoi klienci.
To pierwsza lekcja do odrobienia dla Ciebie. Zbadaj swoich odbiorców. Pomogą Ci tu dane analityczne, takie jak np. wiek, płeć, rodzaj wykorzystywanych urządzeń, aktywność po otrzymaniu newslettera itd., ale też dane, które uzyskasz, przeprowadzając ankietę lub obserwując (preferencje zakupowe, zachowania w mediach społecznościowych, zainteresowania). Wszystkie uzyskane informacje pozwolą Ci podzielić Twoich klientów na segmenty, te z kolei pomogą określić persony i dostosować odpowiedni rodzaj treści do każdej z nich.
Opisz personę, będzie Ci łatwiej do niej mówić:
- Jak ma na imię?
- Ile ma lat?
- Czym się zajmuje na co dzień?
- Jakimi wartościami kieruje się w życiu?
- Jakie są jej potrzeby i cele? ...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!