Pojawiające się nowe technologie umożliwiają użytkownikom wyszukiwanie i komunikowanie się z urządzeniami w zupełnie nowy sposób (wyszukiwanie głosowe), naturalne formułowanie zapytań i konwersację z urządzeniami i wyszukiwarkami. To z kolei znów napędza rozwój algorytmów i technologii, by lepiej rozumieć naturalny język i znaczenia wyrazów oraz by sprostać rosnącym wymaganiom użytkowników. W ten sposób koło się zamyka.
POLECAMY
Konkurencja w wyszukiwaniu to już nie tylko komputer i przeglądarka. Amazon jest doskonałą wyszukiwarką produktów i opinii na ich temat, a asystenci personalni – Google Home, Amazon Echo i Alexa oraz Siri i ostatnio zapowiedziany Apple HomePod – są bezpośrednią konkurencją w zakresie wyszukiwania głosowego. Nowe technologie wymusiły nowe metody poszukiwania informacji.
Gdzie w tym wszystkim jest semantic search?
Początki: Google Knowledge Graph i Hummingbird (aktualizacja Koliber)
Możemy powiedzieć, że wyszukiwanie semantyczne pojawiło się wraz z nadejściem Google Knowledge Graph (//goo.gl/aWyhzk) w maju 2012 r. i algorytmu Koliber (//goo.gl/9kLp5s) w 2013 r. Obie aktualizacje są ze sobą powiązane i były przełomowe, jeśli chodzi o sposób, w jaki Google odczytywał zapytania użytkowników i prezentował dla niego wyniki wyszukiwania.
Żeby lepiej zrozumieć temat wyszukiwania semantycznego, warto spojrzeć – w skrócie – na kontekst historyczny (jeżeli lata 2012 i 2013 możemy nazwać historią), w jakim rozwijał się semantic search. Knowledge Graph – Things not strings. Rzeczy, nie tekst – słowa nie są już tylko zlepkiem znaków. Są obiektami powiązanymi znaczeniami i odnoszącymi się do innych obiektów. Graf wiedz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!