Jak stworzyć skuteczną kampanię Google Ads na urządzenia mobilne?

Temat numeru

Dawno już za nami rok mobile. Smartfony towarzyszą nam 24 godz. na dobę. Wszystko jesteśmy w stanie na nich zrobić. Firmy, które chcą się rozwijać, muszą się odpowiednio reklamować. Google wychodzi im naprzeciw i ciągle poszerza gamę możliwości reklamowania się na urządzeniach mobilnych z wykorzystaniem Google Ads. Obecnie mamy więcej możliwych formatów reklam mobilnych niż pod desktopy. Jakie to są kampanie i jak dobrze je skonfigurować, wyjaśniamy w dalszej części artykułu.

Reklama na połączenia

Poza standardowymi reklamami tekstowymi w wyszukiwarce Google i reklamami produktowymi jednym z podstawowych typów, wartym uwagi, jest kampania pod nazwą „tylko połączenia”. Jest to świetny format reklamowy dla firm, które chcą pozyskiwać klientów przez telefon i odpowiadają na nagłe potrzeby ludzi. Chodzi o firmy typu pomoc drogowa, sprzęt medyczny potrzebny przy urazach, np. kule, usztywnienia, czy naprawy komputerów w nagłych przypadkach. Jak nazwa kampanii wskazuje – służy ona do tego, aby klient był w stanie zadzwonić bezpośrednio z reklamy. Jedna z najważniejszych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę, to harmonogram takiej kampanii. Reklamy powinny się wyświetlać tylko w godzinach, w których pracownik firmy odbierze telefon. Druga kwestia to dobór odpowiednich słów kluczowych, tak aby wskazywały na potrzebę tu i teraz. Przykładowo wyszukiwanie frazy „sklep medyczny” jest bardzo ogólne i mogą za tym stać różne intencje. Natomiast jeśli użytkownik wpisuje hasła „wypożyczalnia kul” czy „wypożyczalnia wózka inwalidzkiego”, to są większe szanse, że potrzebuje takiego sprzętu na już. Jeżeli masz na koncie Google Ads włączoną kampanię tekstową na takie frazy, a chcesz przetestować kampanię „tylko połączenia”, to warto wyłączyć wybrane słowa w obecnej kampanii albo wyłączyć wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Inaczej system będzie wybierał, którą reklamę wyświetlić tym razem i testy mogą trwać dłużej.

POLECAMY

Kampanie zwiększające popyt (ale czy tylko?)

Kolejnym rodzajem kampanii stworzonym z myślą o użytkownikach mobile jest tzw. Demand Gen, czyli kampania zwiększająca popyt. Nie jest to kamp...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy