Czym jest Google Data Studio i jak z niego korzystać?

Temat numeru Sprzedaż w oparciu o dane

Miewasz problemy z tworzeniem raportów w panelu Google AdWords lub Google Analytics? Masz trudności z uwzględnieniem wszystkich interesujących Cię danych i przedstawieniem ich w przejrzysty sposób? Skomplikowane formuły w Excelu Cię przerażają? Koniec Twoich problemów jest bliski, a to za sprawą nowego narzędzia do wizualizacji danych.

Data Studio, bo o tym narzędziu mowa, zostało oficjalnie wprowadzone do Polski na początku kwietnia 2017 r. Wcześniej narzędzie było dostępne tylko w wybranych krajach, ale łącząc się przez serwery proxy, możliwe było uzyskanie do niego dostępu. Było ono mocno wyczekiwane przez wielu specjalistów od e-marketingu. Dlaczego jest tak wyjątkowe?

POLECAMY

Zalety

Po pierwsze, pozwala przedstawić w przejrzysty i jasny sposób praktycznie każde dane. Raporty mają dynamiczną postać, więc po najechaniu kursorem na niektóre elementy pojawiają się dodatkowe statystyki, co uatrakcyjnia formę raportu. Po drugie, dane w raporcie można odświeżyć i dowolnie zmieniać zakres dat. Co więcej, tworzenie raportów jest bardzo proste dzięki metodzie drag & drop, co niezwykle ułatwia ich tworzenie. Bardzo ważną zaletą jest również możliwość uwzględnienia w jednym raporcie danych z różnych źródeł (np. z Google AdWords, Google Analytics czy z arkuszy Google Sheets). I co najważniejsze, narzędzie jest darmowe ;).

Wady

Niestety, nie mogło zabraknąć wad. Poszczególne części raportu można eksportować do formatu CSV, ale całego raportu już niestety nie. Ponadto brakuje opcji eksportu w formacie PDF. Nie można również przetwarzać danych – raporty mają postać dynamiczną, ale narzędzie służy tylko do wizualizacji danych.

Od czego zacząć?

Aby skorzystać z narzędzia Google Data Studio, należy wejść na stronę datastudio.google.com i zalogować się na niej (jeśli posiadasz konto Google). Jeśli nie masz jeszcze konta Google, wybierz opcję UTWÓRZ KONTO i uzupełnij formularz. Po zalogowaniu się zobaczysz widok strony głównej (rys. 1.).

W części z szarym tłem masz możliwość utworzenia nowego raportu (1) lub skorzystania z wbudowanych w narzędzie szablonów (2). Po kliknięciu WSZYSTKIE SZABLONY ukaże się pełny widok wszystkich dostępnych sza...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy