Cztery rzeczy, które poprawią Twoje kampanie reklamowe na Facebooku

Temat numeru Otwarty dostęp

Facebook to doskonałe narzędzie reklamowe. Pod jednym warunkiem – jeśli umiejętnie ustawisz swoje kampanie. Bariera wejścia jest niska. Teoretycznie wystarczy zacząć promować posty. Coraz więcej osób korzysta też z dobrodziejstw menedżera reklam.

Sęk w tym, że nawet w tym narzędziu trzeba umieć się poruszać, szczególnie że małe zmiany dają duże efekty. W tym artykule podzielę się z Tobą informacjami o właśnie takich drobnych zmianach, które powinieneś uwzględnić podczas tworzenia i analityki swoich kampanii reklamowych na Facebooku.

POLECAMY

Uściślij remarketing

Najczęstsze ustawienia remarketingu, z jakimi się spotykam, to „wszyscy użytkownicy strony 30 dni wstecz”. Nie jest to dobre rozwiązanie z kilku powodów.
Po pierwsze 30 dni to za długo. Sprawdź w Google Analytics, ile dni od pierwszego wejścia na stronę zajmuje użytkownikom zdecydowanie się, czy coś od Ciebie kupią lub zamówią. W sklepach internetowych będzie to pewnie między drugim a siódmym dniem. Inaczej będzie oczywiście w B2B, ale tutaj mówimy o kampaniach o wyższym poziomie skomplikowania. 

Wskazówka

W ustawieniach kampanii remarketingowej przyjmij na początku zakres maksymalnie siedmiu dni po wejściu na stronę. Szczególnie że to dopiero początek Twojej walki o lepsze ustawienia. 


Jest jeszcze kilka rzeczy, o które warto zadbać. Na przykład o odsianie użytkowników ewidentnie niezainteresowanych Twoją ofertą. Jak to zrobić? Jednym ze sposobów jest ustawienie częstotliwości wizyty. Mało osób wie, że taka opcja jest na Facebooku dostępna! 
 

Żeby uruchomić ustawienie częstotliwości wizyt, wystarczy w menu tworzenia grupy niestandardowej na podstawie ruchu w witrynie internetowej przejść następującą ścieżkę:

  1. Przełączyć ustawienia z „wszyscy odwiedzający witrynę” na „osoby odwiedzające konkretne witryny” (myląca nazwa, ale to nieistotne).
  2. Wpisać adres swojej domeny (w moim przypadku jest to arturjablonski.com).
  3. Kliknąć mały napis na niebiesko „Zawęź” i wybrać „Częstotliwość”.


Dzięki temu możesz utworzyć grupę osób, które były na Twojej stronie więcej niż raz w ciągu ostatnich kilkunastu dni. Ewidentnie rozważają Twoją ofertę!
Co powiesz na grupę odbiorców, którzy kupowali u Ciebie lub dodawali produkty do koszyka więcej niż trzy razy w ciągu miesiąca? Kuszące, prawda?
 

Wskazówka

Uwaga – jeśli jesteś spostrzegawczy, to zauważysz, że w podobny sposób możesz również zadziałać z facebookowymi zdarzeniami niestandardowymi. 


Wykorzystaj posty strony

Posty strony to ciekawa zakładka w menedżerze reklam, również rzadko odwiedzana przez marketerów. Tymczasem można ją ciekawie wykorzystać na dwa sposoby.

Sposób numer 1 – publikacja reklam za darmo

Każdy post, który stworzysz, ląduje w tej zakładce. W tym również dark posty, czyli posty z reklamami (tak tutaj są nazwane). To oznacza, że zaznaczając którąkolwiek z reklam, możesz ją opublikować lub zaplanować jako post na swoim fanpage’u.


Dlaczego nie wykorzystać jako contentu tych postów reklamowych, które przyciągnęły wyjątkowo dużo odbiorców i generowały spore zaangażowanie?
To nie wszystko. Zwróć uwagę, że w tej zakładce zbierają się również posty, których zwykle nie można opublikować na fanpage’u – takie jak formularze kontaktowe lead ads. Tymczasem nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z nich również w ten sposób skorzystać! Witajcie, darmowe leady zebrane spośród fanów Twojego profilu.

S

...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy