Przegląd formatów reklamowych krok po kroku - jak wybierać formaty i ustawiać kampanie pod konkretne cele biznesowe?

Media społecznościowe

Z każdym rokiem zwracam coraz mniej uwagi na szczegółowe ustawienia kampanii na Facebooku. Nie wynika to tylko z doświadczenia w zarządzaniu kontami reklamowymi. Coraz bardziej dostrzegam ogromną rolę kreacji. Stanowi ona dla mnie absolutny składnik numer jeden, jeśli chodzi o udane działania reklamowe.

W niniejszym artykule przyjrzę się najważniejszym formatom reklamowym, przedstawię ich zastosowania, wady i zalety. Odniosę się także do szerszych trendów i zjawisk, które będą definiować digital w 2019 r.
Przygotowując wpis na Facebooka, Instagram czy kreację pod bardziej wyrafinowane umiejscowienia reklamy, muszę zadać sobie pytanie o pożądany efekt. Często rzucamy się na formaty, które uznawane są za nowe czy modne, podczas gdy kompletnie nie odzwierciedlają one efektu, który chcemy osiągnąć.

POLECAMY

Wskazówka

W ekosystemie Facebooka najłatwiej podzielić formaty na trzy możliwe efekty, których możemy oczekiwać. To oczywiście uproszczenie, ale ja podzieliłbym je na zaangażowanie, zasięg oraz przejścia na stronę.


Facebook nie ułatwia nam życia, jeśli chodzi o uzyskanie wszystkich trzech efektów jednocześnie. Zazwyczaj przejście na stronę wyklucza późniejsze zaangażowanie pod wpisem z linkiem, a także niższe zasięgi. Wysokie zaangażowanie koreluje z zasięgami, ale już niekoniecznie z ruchem na stronę. Dlatego dobrze zoptymalizować wpis pod jeden kluczowy wskaźnik, który chcemy osiągnąć.
Warto zapamiętać, że o ile konkretny wpis przygotowujemy pod najważniejszy wsk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy