Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Zapraszamy na przegląd kampanii reklamowych, które w ostatnim czasie zrobiły furorę w social mediach. Pamiętajcie, że to doskonała forma inspiracji. Jeżeli chcemy robić coś bardzo dobrze, warto uczyć się od najlepszych! Które z akcji reklamowych są warte zapamiętania zdaniem Jacka Szlaka, redaktora naczelnego serwisu Marketing przy Kawie, a które niestety bardzo go zawiodły? Sprawdźcie poniżej.

Za niecałe 4 tys. zł można zrobić reklamę, o której będzie mówić cała Polska. Udało się to Poczcie Polskiej, a hasło: „Piękna nasza poczta cała” sprowokowało niektóre marki do własnych prób. Niektóre chwaliły się, że ich budżet był nawet dziesięciokrotnie mniejszy. Wniosek: w reklamie – inaczej niż w sztuce – epigon zyskuje poklask. 

POLECAMY

Rys. 1. Kampania reklamowa Poczty Polskiej.
Źródło: //bit.ly/2wTHKPC



T-Mobile zamierza traktować swoich stałych klientów nie gorzej niż nowych. Ich zamiar został ubrany w platformę komunikacyjną „Bez nonsensów”. Ktoś mógłby powiedzieć, że w końcu telekom zauważył piramidę Pareto. A może to błąd? Byron Sharp podważył wartość tej piramidy, a przewagi konkurencyjnej kazał szukać dużym markom w zwiększaniu penetracji, nie hołubieniu istniejących klientów.  

 

Rys. 2. Screen z kampanii T-Mobile.
Źródło: //bit.ly/2MmCnmR



Temat niezwykle ważny dla młodzieży pojawił się w globalnej kampanii Sprite „I love you, hater”. Ma pokazywać, że lekarstwem na nienaw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy