Według analizy Damiana Sałkowskiego w trakcie pandemii powstało od marca do października 2020 r. ponad 7000 nowych e-sklepów. Konkurencja urosła momentalnie. Potencjalni klienci zmienili nawyki i do czasów sprzed COVID-19 nie wrócimy. Słowa kluczowe, które były trudne do wypozycjonowania przed pandemią, stały się jeszcze trudniejsze. Statystycznie próg wejścia ciągle rośnie, a razem z nim budżet, jaki należy poświęcić, aby osiągnąć zadowalające wyniki. Jeżeli jednak nie posiadasz odpowiednich środków na działania SEO, musisz część prac wziąć na siebie i pozwolić swojemu serwisowi szybciej rosnąć w wynikach organicznych w Google.
POLECAMY
Jak wyliczyć budżet na SEO?
Według Victorius budżet na działania SEO powinien wynosi 30% budżetu marketingowego. Zostało to uargumentowane przez to, że średni współczynnik konwersji dla ruchu organicznego wynosi 5%, dla e-mail marketingu niecałe 4%, dla mediów społecznościowych niecałe 2% i reklam w Google Ads 3,6%. SEO otrzymuje też 5 razy więcej kliknięć niż działania reklamowe w wyszukiwarce. Jak policzyć, ile powinieneś wydawać na SEO? Poniżej spójrz na kilka przykładów:
Niski budżet – jaki to jest budżet?
Pytanie, które nagminnie pojawia się forach internetowych i grupach na Facebooku, brzmi: „czy kwota «x» jest odpowiednia na działania SEO?”. I bardzo często odpowiedzi ludzi z branży brzmią „za mało”. Być może i Ciebie to spotkało. Wielkość budżetu zależy od branży, w jakiej działasz. Przy obecnie rosnących kosztach – niskim budżetem może...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!