Nic więc dziwnego, że i Google w swoim systemie reklamowym od kilku lat stawia na automatyzację, w tym na:
POLECAMY
- kampanie inteligentne w sieci reklamowej;
- kampanie Performance Max;
- automatyczne strategie określania stawek;
- elastyczne reklamy;
- reguły automatyczne i skrypty;
- automatyczne stosowanie rekomendacji.
Wiele z tych rozwiązań funkcjonuje już od dawna, a inne są stosunkowo nowe. W tym artykule opiszę szerzej ww. opcje oraz przedstawię swoją opinię, czy, w jaki sposób oraz kiedy z nich korzystać.
Automatyczne stosowanie rekomendacji Google Ads
W czasie, kiedy pisałem ten artykuł, zaczęły spływać na nasze skrzynki pocztowe e-maile od Google. Pierwszy rodzaj wiadomości dotyczył zachęcenia do włączenia automatycznego stosowania rekomendacji.
Drugi rodzaj e-maili dotyczył tego samego, tyle że Google zachęcał już nie tylko językiem korzyści, ale również nagrodą pieniężną (rys. 1).
Czym są rekomendacje Google Ads i gdzie je znaleźć na koncie?
Rekomendacje to zbiór wskazówek, które reklamodawca może zastosować na koncie, aby (przynajmniej w teorii) polepszyć jakość swoich kampanii i zrealizować cele, które zostały wyznaczone. Znajdziemy je, wchodząc na konto i klikając w „Rekomendacje” na szarym pasku pionowego menu (rys. 2).
W tej sekcji widzimy też ogólny wynik optymalizacji, czyli taki wskaźnik, który (przynajmniej w teorii) ma za zadanie powiedzieć nam, czy nasze kampanie są w pełni zoptymalizowane. Rekomendacje podzielone są na kilka rodzajów:
- stawki i budżety;
- słowa kluczowe i kierowanie reklam;
- reklamy i zasoby;
- pomiar skuteczności;
- odrzucone.
Jest też przycisk do włączenia automatycznego stosowania rekomendacji (nie klikaj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!