Automatyzacja Google Ads – czy, w jaki sposób i kiedy zaufać algorytmowi Google?

Temat numeru

Automatyzacja w naszej branży staje się coraz bardziej powszechna ze względu na sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i szukanie optymalizacji czasu pracy specjalistów.

Nic więc dziwnego, że i Google w swoim systemie reklamowym od kilku lat stawia na automatyzację, w tym na: 

POLECAMY

  • kampanie inteligentne w sieci reklamowej;
  • kampanie Performance Max;
  • automatyczne strategie określania stawek;
  • elastyczne reklamy;
  • reguły automatyczne i skrypty;
  • automatyczne stosowanie rekomendacji.

Wiele z tych rozwiązań funkcjonuje już od dawna, a inne są stosunkowo nowe. W tym artykule opiszę szerzej ww. opcje oraz przedstawię swoją opinię, czy, w jaki sposób oraz kiedy z nich korzystać. 

Automatyczne stosowanie rekomendacji Google Ads

W czasie, kiedy pisałem ten artykuł, zaczęły spływać na nasze skrzynki pocztowe e-maile od Google. Pierwszy rodzaj wiadomości dotyczył zachęcenia do włączenia automatycznego stosowania rekomendacji. 
Drugi rodzaj e-maili dotyczył tego samego, tyle że Google zachęcał już nie tylko językiem korzyści, ale również nagrodą pieniężną (rys. 1). 
 

Rys. 1. E-mail od Google, który również niedawno był wysyłany do reklamodawców.
Źródło: materiał prywatny


Czym są rekomendacje Google Ads i gdzie je znaleźć na koncie? 

Rekomendacje to zbiór wskazówek, które reklamodawca może zastosować na koncie, aby (przynajmniej w teorii) polepszyć jakość swoich kampanii i zrealizować cele, które zostały wyznaczone. Znajdziemy je, wchodząc na konto i klikając w „Rekomendacje” na szarym pasku pionowego menu (rys. 2). 
W tej sekcji widzimy też ogólny wynik optymalizacji, czyli taki wskaźnik, który (przynajmniej w teorii) ma za zadanie powiedzieć nam, czy nasze kampanie są w pełni zoptymalizowane. Rekomendacje podzielone są na kilka rodzajów: 

  • stawki i budżety;
  • słowa kluczowe i kierowanie reklam;
  • reklamy i zasoby;
  • pomiar skuteczności;
  • odrzucone.

Jest też przycisk do włączenia automatycznego stosowania rekomendacji (nie klikaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy