Audyt kampanii reklamowej online od A do Z - KPI, wskaźniki i benchmarki w praktyce

Temat numeru Audyt w e-marketingu

Przeciętny polski użytkownik internetu na komputerze osobistym ma kontakt z 1300 reklamami bannerowymi i 80 reklamami wideo miesięcznie. Prawdziwą sztuką jest sprawić, by w tym gąszczu informacji nasza kampania była nie tylko efektowna, ale również efektywna. Jak zmierzyć taką kampanię, jak ocenić jej skuteczność oraz jak wyciągać wnioski na przyszłość – tutaj z pomocą reklamodawcom przychodzą narzędzia, które pozwalają zmierzyć kampanię pod bardzo wieloma względami.

Jeśli chodzi o możliwość wyświetlania kampanii reklamowych, niewątpliwe największą zaletą internetu wśród wszystkich mediów jest to, że to właśnie kampanie online jest najłatwiej zmierzyć. Dowiedzieć możemy się praktycznie wszystkiego – począwszy od tego, ile razy była wyświetlona nasza reklama, aż do ustalenia, jakie przychody wygenerował konkretny banner reklamowy.

POLECAMY

Kiedy mówimy o mierzeniu efektywności kampanii reklamowych, pierwszą rzeczą i pierwszym pytaniem, na jakie należy sobie odpowiedzieć, jest – jaki cel mają nasze działania? Czy zależy nam na zbudowaniu jak największego zasięgu i jak najlepszym dotarciu do grupy docelowej, czy może absolutnie kluczową sprawą jest sprzedaż, a wszelkie pozostałe rzeczy mają mniejsze znaczenie? Dopiero po określeniu celu możemy zastanowić się, jakie wskaźniki powinniśmy brać pod uwagę.

W reklamie internetowej najczęściej spotykane są dwa modele kampanii – kampanie brandingowe oraz kampanie efektywnościowe.

Podstawowe wskaźniki

 

Kampanie brandingowe rozliczane są najczęściej w modelu CPM (cost per mile). Oznacza to, że reklamodawca płaci za liczbę wyświetleń swojej kreacji reklamowej. W przypadku kampanii brandingowych jest kilka standardowych wskaźników, które dostarcz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy