Jeśli chodzi o możliwość wyświetlania kampanii reklamowych, niewątpliwe największą zaletą internetu wśród wszystkich mediów jest to, że to właśnie kampanie online jest najłatwiej zmierzyć. Dowiedzieć możemy się praktycznie wszystkiego – począwszy od tego, ile razy była wyświetlona nasza reklama, aż do ustalenia, jakie przychody wygenerował konkretny banner reklamowy.
POLECAMY
Kiedy mówimy o mierzeniu efektywności kampanii reklamowych, pierwszą rzeczą i pierwszym pytaniem, na jakie należy sobie odpowiedzieć, jest – jaki cel mają nasze działania? Czy zależy nam na zbudowaniu jak największego zasięgu i jak najlepszym dotarciu do grupy docelowej, czy może absolutnie kluczową sprawą jest sprzedaż, a wszelkie pozostałe rzeczy mają mniejsze znaczenie? Dopiero po określeniu celu możemy zastanowić się, jakie wskaźniki powinniśmy brać pod uwagę.
W reklamie internetowej najczęściej spotykane są dwa modele kampanii – kampanie brandingowe oraz kampanie efektywnościowe.
Podstawowe wskaźniki
Kampanie brandingowe rozliczane są najczęściej w modelu CPM (cost per mile). Oznacza to, że reklamodawca płaci za liczbę wyświetleń swojej kreacji reklamowej. W przypadku kampanii brandingowych jest kilka standardowych wskaźników, które dostarc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!