Aby szerzej opisać zagadnienie, posłużę się przykładem analizowania reklam w panelu reklamowym Facebooka oraz w narzędziu Google Analytics. Natomiast do pomiaru efektywności marketingu online będę często stosowała ROMI, czyli zwrot z inwestycji w marketing obliczony według poniższego wzoru.
POLECAMY
ROMI = (przychody – wydatki)/wydatki |
Pewnie wielokrotnie spotkałeś się z sytuacją, w której Google Analytics oraz panel Facebooka prezentują rozbieżne wyniki przychodowe dla kampanii Facebook Ads. Oczywiście powodów różnic może być wiele, natomiast głównym ich źródłem jest model atrybucji, czyli sposób, w jaki wspomniane narzędzia „nagradzają” konkretne źródło ruchu za dostarczenie użytkownika, który dokonuje transakcji.
Różnice te występują na dwóch płaszczyznach:
1. Śledzenie między urządzeniami
System Facebooka dużo lepiej radzi sobie ze śledzeniem użytkownika między urządzeniami i przeglądarkami z uwagi na fakt konieczności zalogowania się w celu korzystania z portalu. Dzięki temu poprawnie mierzymy liczbę użytkowników oraz przypisujemy im odpowiednie źródło wejścia.
Google Analytics dopiero rozw...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!