Jednymi z podstawowych elementów analizy obecności marki w sieci są wolumen i sentyment dyskusji na jej temat. Od nich warto także zacząć mierzenie wpływu kampanii na obecność marki w mediach społecznościowych. Poniżej znajdziesz trzy kroki, które pomogą Ci samodzielnie przeprowadzić taką analizę.
POLECAMY
Analiza wpływu kampanii na obecność marki w mediach społecznościowych
Krok pierwszy – porównanie liczby wypowiedzi i ich sentymentu wypowiedzi do analogicznego okresu w przeszłości
Jeśli kampania trwała w okresie lipiec–sierpień 2018 r., mogą to być dwa miesiące poprzedzające, czyli maj–czerwiec 2018 r. lub analogiczne miesiące w poprzednim roku, czyli maj–czerwiec 2017 r. Istotne jest to, abyś upewnił się, czy ewentualne wzrosty liczby treści bądź pozytywnego wydźwięku nie wynikały z jakichś innych wydarzeń, które miały miejsce w tym samym czasie. Jeśli tak się zdarzy, odnotuj to w danych i nie bierz tej części wyników pod uwagę przy analizie. Ponadto automatyczne nadawanie wydźwięku emocjonalnego przez narzędzia do monitoringu internetu ma duży margines błędu. Warto, abyś spośród wszystkich danych wylosował próbkę wypowiedzi, a następnie ręcznie przypisał im sentyment. Dla zbiorów danych, w których znajduje się ponad 5000 wypowiedzi (niezależnie od ich dalszej wielkości), rekomendowana liczba ręcznie otagowanych treści to 380*1.
Wskazówka
Pamiętaj, aby przy ocenie efektywności posiłkować się benchmarkami, które pomogą ocenić,...