YouTube – właściwe formaty dla Twoich celów biznesowych

Temat numeru

Większość biznesów, z jakimi mam styczność, bez względu na ich rozmiar i zasięg, dość ostrożnie podchodzi do planowania swojej obecności na YouTubie. Wysuwają dość sensowne argumenty, które w poniższym artykule postaram się obalić. Wspominają bowiem o wysokich kosztach przygotowania materiałów wideo, braku precyzji w targetowaniu i ciężkim w praktyce mierzeniu efektywności prowadzonych działań. Jednocześnie YouTube to obecnie drugi pod względem wielkości serwis po Google, budujący zaangażowanie w prezentowane treści, mające realne przełożenie na osiągane efekty, zarówno w segmencie e-commerce, jak i biznesach lokalnych.

Według raportu Digital 2023: Global Overview Report1 zasięg reklam YouTube odpowiadał 66,3% populacji całej Polski i jednocześnie potencjalny zasięg reklam YouTube w Polsce wzrósł o 300 tys., porównując dane z 2022 i 2023 r. Obecnie prawie każdy z nas korzysta z mniejszą lub większą aktywnością z serwisu wideo, a więc w praktyce możemy w nim znaleźć praktycznie każdą grupę docelową, w tym naszych potencjalnych klientów. 

POLECAMY

Kiedy warto skorzystać z reklamy YouTube?

Jak zawsze w pierwszej kolejności powinniśmy określić, czy taki format spełnia nasze założenia sprzedażowe bądź brandingowe. W praktycznie każdym segmencie rynku format wideo sprawdzi się w kontekście działań remarketingowych, wspierających zarówno rozpoznawalność marki, jak i chociażby rozpoznawalność bądź zrozumienie produktu. 
Istnieje kilka powodów, dla których powinniśmy rozważyć działania reklamowe na YouTubie:

  • ogólna promocja wizerunku marki skierowana do naszych odbiorców, w szczególności ruchu pierwotnego, który daje pierwszy kontakt z naszą marką, nieznaną im bliżej do tej pory;
  • działania instruktażowe, dotyczące wyjaśnienia sposobu działania produktu bądź usługi;
  • informacje o promocjach, rabatach, zniżkach;
  • informacja o nowej usłudze bądź produkcie wprowadzonych do oferty;...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy