Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama internetowa

4 lipca 2019

NR 46 (Czerwiec 2019)

Widownia online w liczbach, czyli reklamy wideo na platformach TV i digital pod lupą

314

W kwietniu 2019 r. rynek reklamy wideo na platformach TV i digital został zdominowany przez trzy branże: food, trade oraz pharmaceuticals. Liczba kontaktów dla tych branż wyniosła odpowiednio 9,76, 8,17 i 7,63 mld kontaktów reklamowych! Należy zauważyć, że kolejna pod względem ilości kontaktów reklamowych branża finance, insurance i brokerage osiągnęła wynik 4 mld.

Średnia miesięczna liczba kontaktów z reklamą wideo z branży food na jednego internautę to 388 kontaktów, a więc każdy internauta miał średnio 13 wyświetlonych spotów wideo dziennie (tylko z tej branży). Tak duże inwestycje w reklamę przełożyły się na wysokie zasięgi wśród internautów w każdej z branż: food – 91,23%, trade – 91,48% i pharmaceuticals – 88,79%.

Z racji coraz lepszej pogody i majówki przyjrzeliśmy się również temu, jak w kwietniu wyglądała pod względem reklamowym branża piwowarska w telewizji i w digitalu.

W badaniu crossmediowym (telewizja + PC + top mobile app) TOP 3 marki osiągnęły zbliżone wyniki pod względem zasięgu netto (wykluczającego duplikację widowni). Grupa Żywiec osiągnęła wynik na poziomie 83,10%, a Kompania Piwowarska  82,95%. Carlsberg Group znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 78,75%.

Producenci piw osiągnęli w telewizji bardzo zbliżone do siebie wyniki pod względem zasięgu: Kompania Piwowarska może pochwalić się zasięgiem na poziomie 77,21%, Grupa Żywiec – 76,90% a Carlsberg Group – 76,68%.
 

POLECAMY

Tabela 1. TOP 10 branż – cross-media (TV+digital), reklamy wideo
Etykiety wierszy Ad Contacts Reach Ad Contact time
Food 9 758 154 422 91,2% 17,91
Trade 8 168 105 872 91,3% 21,49
Pharmaceuticals 7 625 696 941 88,5% 21,75
Finance, insurance, brokerage 3 984 287 423 90,3% 20,78
Telecommunications 3 873 980 979 88,9% 23,23
Personal care and hygiene 3 748 998 147 87,8% 18,33
Beverages and alcohol 3 206 543 168 89,8% 19,27
Automotive 2 881 479 545 89,2% 21,39
Household equipment, furniture and decorations 2 046 240 162 88,6% 14,33
Media, books, CD & DVD 1 351 013 352 92,0% 13,71
gemiusAdReal, kwiecień 2019

 

Dane o widowni online
W kwietniu z internetu korzystało łącznie 28,2 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14,3 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 55,8 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędzał w sieci blisko 1 godz. 41 min. dziennie.

Liczba RU na poszczególnych platformach:

  • całkowita liczba internautów: 28 205 740    
  • korzystający z komputera: 22 646 745    
  • korzystający z telefonu: 23 785 896    
  • korzystający z tabletu: 3 513 652   

 

Wykres 1. TOP 5 marek – cross-media (TV+digital), reklamy wideo, kwiecień 2019 r.

 

Wykres 2. TOP 5 marek – cross-media (TV+digital), reklamy wideo, kwiecień 2019 r.

 

Wykres 3. TOP 5 marek – cross-media (TV+digital), reklamy wideo, kwiecień 2019 r.


Inaczej wygląda to w przypadku aktywności reklamowej wideo online. Tutaj na pierwszym miejscu pod względem zasięgu znalazła się Grupa Żywiec (51%), następna była Kompania Piwowarska (36%) i Van Pur (15%).

Warto zwrócić uwagę, że pod względem zasięgu zbudowanego w telewizji to Kompania Piwowarska zajęła pierwsze miejsce z 77,21% zasięgu. Jednak silna kampania online Grupy Żywie...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy