Co promować na górze lejka sprzedażowego i które płatne kanały są do tego najlepsze?

Reklama internetowa

W dzisiejszych czasach sformułowanie „lejek sprzedażowy” (czy też „lejek marketingowy”) powinno być odmieniane przez wszystkie przypadki. Tylko tego potrzebuje bowiem każdy biznes pozyskujący klientów przez internet.

Lejek sprzedażowy (ang. sales funnel) to proces przekształcania się odbiorcy w klienta. Wiem, brzmi strasznie. Na początku warto poznać etapy prowadzenia potencjalnego klienta przez lejek marketingowy.

POLECAMY

 

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

Etapy lejka sprzedażowego:

  • TOFU – top of funnel, czyli góra lejka. Cel: zapoznanie konsumenta z marką.
  • MOFU – middle of funnel, czyli środek lejka. Cel: zainteresowanie konsumenta produktem.
  • BOFU – bottom of funnel, czyli dół lejka. Cel: konwersja/sprzedaż.


Jak się pewnie domyślasz – to, ile finalnie wygenerujesz sprzedaży, zależy od tego, ilu użytkowników znajdzie się na samej górze twojego lejka (TOFU). Temat przepływu userów z góry na dół oraz strategie, jakie do tego wykorzystasz, to temat rzeka na co najmniej jedną książkę. Dlatego skupię się na najważniejszym aspekcie – strategiach przyciągania użytkowników, a więc na TOFU.
Dlaczego to absolutnie najważniejszy element strategiczny? Ponieważ od tak zwanego „wabika” (inaczej – lead magnet) zależy cała skuteczność lejka. Jeżeli tutaj nie zrobisz niesamowicie atrakcyjnej komunikacji oraz nie uzyskasz niebotycznie niskich kosztów pozyskania prospektu, to później będzie tylko drożej. 
 

Lead magnet to coś wartościowego, co dasz użytkowni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy