Zacznijmy od tego, że pozyskiwanie jakościowych leadów to nie żadna sztuka, tylko prawdziwie ciężka praca (ten, kto kiedykolwiek pracował w marketingu, zrozumie mnie i przyklaśnie temu stwierdzeniu). Dowód?
Ostatnio wpadł mi w ręce raport „CMO Survey”, który został przygotowany na bazie badania Deloitte Polska. Wzięło w nim udział 339 liderów marketingu pracujących w Polsce.
POLECAMY

Co ich boli?
- 60% CMO nie jest w stanie wykazać ROI z działań marketingowych,
- 22% odczuwa brak zrozumienia ze strony zarządu,
- 10% CMO zajmuje się badaniami marketingowymi i strategią (tylko tylu!),
- 7% twierdzi, że jest w stanie wykazać przełożenie swoich działań na wzrost biznesu (tylko tylu!).
Smutne, prawda? Zwłaszcza dziś, kiedy tyle mówi się o coraz poważniejszej roli marketingu w buyer's journey i o klientocentryczności – kierowaniu się oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami klienta przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
Marketing + sprzedaż = konflikt
To, że tak wielu CMO w Polsce ma problem z wykazaniem ROI ze swoich działań, a z drugiej strony tak niewielu z nich jest w stanie udowodnić, że akcje marketingowe przełożyły się na wzrost biznesu, nie jest jednak tak smutne jak to, że 50% z nich opisuje relację z działem sprzedaży w kategoriach konfliktu.
Proponuję szybki test:
? Co słyszysz, kiedy sprzedaż rośnie?
! Że dział sprzedaży świetnie dowozi.
? Co słyszysz, kiedy sprzedaż spada?
! Że marketing nie wyrabia albo że dostarcza sprzedaży „słabe leady”.
Idę o zakład, że wielokrotnie słyszysz też o tym, że dowozisz za mało leadów.
Oczywiście często te większe paczki leadów marketing sprzedaży dostarcza. Zwłaszcza jeśli szef stawia przed Tobą takie KPI jak liczba leadów, o zgrozo! Nie liczba MQL-i czy SQL-i. Leadów. Jakichkolwiek. Byleby więcej.
Pokusa przejścia na ciemną stronę mocy jest silna
Pokusa przejścia na ciemną stronę mocy jest naprawdę silna. Zasięg jest dzisiaj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!