Wideo marketing 2023 – między VOD, social mediami a placementami wydawców

Temat numeru

Komunikacja reklamowa w roku 2023 będzie nadal ewoluować w kierunku zwiększania inwestycji w kanały cyfrowe i funkcjonujących tu rozwiązań wideo. Będą to niewielkie, chociaż znaczące zmiany, które w efekcie ugruntują pozycję wideo online w ujęciu cross-screen i wpłyną na modyfikację media miksu w ramach kanałów cyfrowych.

Trendy zachodzące w obszarze reklamy wideo 

Rynek reklamowy wkracza w rok 2023 w otoczeniu pogłębiających się trendów z poprzedniego roku. Według nas zjawiskiem, które będzie kształtowało w największym stopniu komunikację wideo AD 2023, będą zmiany w obszarze tradycyjnej telewizji.

POLECAMY

Stacje telewizyjne mierzą się z erozją bazy widzów, zwłaszcza tych młodszych, dla których platformy streamingowe stają się nową definicją wygody i różnorodności w obszarze konsumpcji treści wideo. O ile spadek zasięgu, nawet w tych młodszych segmentach, będzie się utrzymywał na poziomie kilku punktów procentowych, o tyle dużo silniej ten trend odbije się na skracającym się czasie oglądania treści w telewizji. 

Telewizja pozostanie wciąż głównym medium do szybkiego budowania zasięgu komunikacji w szerokich grupach celowych. Jednocześnie podaż ratingów, podstawowego produktu tradycyjnej telewizji, spadnie w tym roku o kolejnych kilka punktów procentowych (~ 11,3% 2022 vs. 2021, grupa All 16–49, eq GRP)[1].

Utrzymanie wysokiego poziomu popytu w telewizji przy spadającej podaży będzie skutkowało podnoszeniem cen przez nadawców. W tej sytuacji reklamodawcy będą zmuszeni zapłacić więcej za podobną intensywność kampanii reklamowej. Jednocześnie widownia, do której dotrą ze swoją kampanią, będzie starsza niż ta z roku 2022. Wszystkie te zjawiska będą wpływać na dwucyfrową inflację nominalną w telewizji. W związku ze znaczącym udziałem tego medium w miksie wideo, będzie się to przekładać na wzrost całościowego kosztu dotarcia.

W tak kształtującej się sytuacji rola kanałów digital w komunikacji wideo staje się coraz bardziej istotna oraz wielowątkowa.

Pierwszym istotnym trendem, na który będzie w 2023 r. odpowiadał ekosystem cyfrowy, jest dobudowanie wolumenu komunikacji, będące odpowiedzią na zmniejszającą się siłę telewizji. 

O ile w poprzednich latach wideo online było wykorzystywane jako efektywne kosztowo rozwiązanie dobudowujące zasięg w koh...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy