Walka z czasem w SEO - kiedy przyjdą pierwsze efekty?

Temat numeru

Czas to pieniądz – to powiedzenie zna chyba każdy z nas. Pieniądz decyduje o wszystkim: reklamie, dotarciu do klienta, konwersji, treści, linkach, zaangażowaniu, wyzwaniach, ubraniu itd. To, ile masz pieniędzy, wpływa też na Twoje wybory (nie, nie rządowe). Jeśli Twój wybór padnie na SEO, wiedz, że furmanka pieniędzy nie przekłada się wprost na zyski, bo czasem steruje czynnik zwany Google.

„Jeżeli problemem w SEO są treści, zawsze możesz je wymienić”.W SEO (w SEM-ie zresztą też) to Google rozdaje karty i bez względu na zainwestowane pieniądze – na wzrost ruchu, sprzedaży i konwersję trzeba zawsze czekać. O ile w SEM-ie jest to w zasadzie „pstryk” i już masz klientów, o tyle w SEO na wiele rzeczy trzeba poczekać. Przyjrzyjmy się kilku przypadkom.

POLECAMY

Rozwój treści w serwisie

Startując z serwisem, w którym sprzedajesz usługi lub jakikolwiek produkt, potrzebujesz treści. Dobra treść pozwoli Ci na zbudowanie zasięgu, pozyskanie ruchu do serwisu. Ile pieniędzy potrzeba na treść? To zależy od branży, ale przyjmując, że jeden tekst na blog to koszt 200 zł netto, wyliczysz sobie, ile tych tekstów możesz pozyskać zewnętrznie (zlecając je copywriterowi), a ile możesz napisać sam (koszt się nie zmieni – kosztem będzie wtedy Twój czas).
 

„Jeżeli problemem w SEO są treści, zawsze możesz je wymienić”.


Przykład serwisu, w którym dostarczanych było ok. 10 artykułów o długości średnio 2500 zzs i który miał problemy z treściami (duplikacja w obrębie serwisu, kopie z innych se...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy