Artur Maciorowski: Trendy na horyzoncie. Jakie kluczowe trendy w digital marketingu i e-commerce dominują na rok 2025, a które były najczęściej zauważane w zgłoszeniach do tegorocznej edycji MIXX Awards?
Adrianna Kubik: Pomijając na razie wątek sztucznej inteligencji (AI), do którego jeszcze wrócimy – na bazie zgłoszeń do MIXX 2024 można wskazać kilka kluczowych wątków. Marki czują się jak ryba w wodzie w obszarze dotarcia do graczy i skutecznie wykorzystują gaming jako kanał marketingowy. Współprace z gamerami, reklama in-stream, e-sportowe przedsięwzięcia – obserwowaliśmy wiele kampanii generujących imponujące wyniki właśnie dzięki takim działaniom.
Dostrzegamy także, że marki coraz lepiej rozumieją potrzeby pokolenia Z. Kolejny rok z rzędu z powodzeniem pokazują, jak np. budować angażujący świat w Robloxie oraz tworzyć nowe aktywacje, które łączą w sobie edukację z rozrywką. W tym obszarze doceniliśmy konsekwencję marki ING. Miasto ING w Robloxie to kampania „Nie daj się wkręcić w sieci” przeprowadzona dla ING Bank Śląski, zrealizowana przez GONG, MediaHub, ING Bank Śląski i Game Changer. Projekt zdobył nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których był nominowany. Pokazuje to, jak ważne jest angażowanie młodszych odbiorców oraz jak coraz lepiej rozumiemy potrzeby pokolenia Z i Alpha. Czy jesteśmy jednak gotowi na pokolenie Beta (AI natives), które będzie miało zupełnie inne modele konsumpcji treści? Zobaczymy.
Kolejnym wątkiem jest silnie rosnąca creator economy, która odgrywa kluczową rolę w rozwoju branży digital, wciąż podnosząc poprzeczkę w kontekście kreatywności i innowacyjności w obszarze tworzenia contentu. Kampanie bazujące na współpracy z influencerami są coraz bardziej zaawansowane – bardziej kreatywne i mocniej angażujące. Ten trend na pewno będzie obecny także w przyszłym roku.
W kontekście projektów o charakterze stricte sprzedażowym na pewno zauważamy dwa słowa kluczowe: automatyzacja i personalizacja – mam na myśli nie tylko architekturę działań reklamowych, lecz także automatyzację i personalizację procesów sprzedażowych i doświadczenia zakupowego. Zaawansowane analizy danych (również dzięki AI) sprawiają, że jeszcze lepiej rozumiemy potrzeby i bolączki konsumentów i szybciej jesteśmy w stanie na nie reagować – co ma odzwierciedlenie w zgłas...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!