VIP – 10 pytań do Anny Gruszki

VIP – 10 PYTAŃ DO...

Przychodzi klient do agencji, czyli... o tym, jak go przeprowadzić i współpracować na rynku digitalowym rozmawia Artur Maciorowski, redaktor prowadzący „Magazyn Online Marketing” z Anią Gruszką, Chief Growth Officer w adQuery, ekspertką marketingu digital, która podczas swojej kariery zawodowej pracowała po różnych stronach rynku, pełniąc kluczowe funkcje, CDO (Chief Digital Officer) w IPG Mediabrands, członkini zarządu MAGNA trading, CEO agencji Reprise, CEE digital manager w Havas oraz członkini Rady Nadzorczej IAB Polska i audytorki komunikacji digital.

Artur Maciorowski: Aniu, na początku kluczowa sprawa. Budżet reklamowy – ujawniać czy nie? A może nie zawsze?
Ania Gruszka:
Miałam przyjemność pracować po różnych stronach rynku i rekomenduję ujawnianie budżetu reklamowego w przetargach. Podanie przynajmniej widełek budżetowych pozwala agencjom na lepsze dopasowanie oferty do realnych możliwości klienta. Ważna jest też eliminacja ofert, które są poza zakresem budżetu. Teoretycznie, ukrycie budżetu może skłonić agencje do wykazania się kreatywnością w ramach „sky is the limit”, ale jednocześnie zwiększa ryzyko, że proponowane rozwiązania będą nieadekwatne do rzeczywistych możliwości klienta. Transparentność w przetargach może również przyczynić się do budowania zaufania oraz lepszego dopasowania oczekiwań do realiów rynkowych. Ujawnienie budżetu jest więc korzystne w większości przypadków, natomiast w sytuacjach, gdy klient pragnie zachować elastyczność lub sprawdzić kreatywność agencji, można rozważyć jego ukrycie.

Jedną z rekomendowanych praktyk jest wynagrodzenie pracy przetargowej. Jakie są realia rynkowe, a jakie oczekiwania (także finansowe) agencji?
Rynek w Polsce coraz częściej uznaje, że...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy