Dołącz do czytelników
Brak wyników

VIP – 10 PYTAŃ DO...

4 grudnia 2020

NR 55 (Grudzień 2020)

VIP – 10 pytań do...

0 188

Skąd czerpać pomysły i inspiracje do działań marketingowych? Czy o sukcesie kampanii wideo decyduje obecność znanych osób na planie filmowym? Marcin Sienkowski rozmawia z Arturem Maciorowskim o kluczowych elementach kampanii reklamowych OLX.

Artur Maciorowski: Insighty, pomysły, inspiracje,... – te hasła zna bodajże każdy marketer. Tylko skąd je brać? Gdzie Ty ich szukasz?
Marcin Sienkowski:
Na pewno nie w Starbucksie przy dyniowym latte na podwójnym mleku sojowym. Żeby znaleźć dobre inspiracje, trzeba wyjść ze swojej reklamowo-marketingowej bańki. Ciągle powtarzam, że pomysły na takie kampanie, jak „A co gdyby?” z udziałem Janusza Chabiora leżą na ulicy. Trzeba je tylko zauważyć i się po nie schylić. 

POLECAMY

AM: Jak w takim razie identyfikować idee z największym potencjałem, które doceni zarówno widz, jak i... konkursowe jury?
MS:
Jury konkursowe nigdy nie jest, nie było i nie będzie targetem naszych kampanii (choć każda nagroda cieszy). A jak wybrać pomysły z największym potencjałem? Drogi są trzy: doświadczenie, intuicja lub łut szczęścia. Najczęściej to kombinacja wszystkich powyższych. 

AM: Ekologia, cwaniactwo klientów i sprzedawców... czy są jakieś tematy, których nie dotykacie w swoich produkcjach?
MS:
Łatwiej powiedzieć, czego „dotykamy”, zwłaszcza w szeroko rozumianych akcjach społecznych. Staramy się, aby temat takich kampanii miał coś wspólnego z OLX-em. Sprawy dotyczące relacji między kupującymi a sprzedającymi wiążą się z nami w sposób oczywisty. Ekologia (a dokładnie temat smogu) też nie jest nam obca – „ogrzewanie” to bardzo duża kategoria na OLX. Jako największy job board w Polsce poruszaliśmy też temat równości kobiet na rynku pracy. Te wszystkie zagadnienia są z nami związane. Jeśli tak by nie było, sam chyba nie wierzyłbym w wiarygodność naszych kampanii. 

AM: Przepis na dobry scenariusz filmu reklamowego to…
MS:
Podobno musi być tak, jak u Hitchcocka – „najpierw trzęsienie ziemi, a później napięcie ma narastać”. Ale to nie takie proste. Chciałbym, żeby istniał jeden uniwersalny przepis. Mielibyśmy wówczas więcej czasu na przyjemności. 

AM: Na ile o sukcesie kampanii decyduje obecność na planie filmowych znanych postaci? Przykładami mogą być akcje z Januszem Chabiorem, Janem Fryczem czy T-Raperami znad Wisły.
MS:
Mają one bardzo duży wpływ. Bez Janusza nie byłoby aż takiego sukcesu tej kampanii. Ważne jest jednak, żeby bohaterów wybierać świadomie i dopasowywać ich do tematu. Wyobrażacie sobie reklamę z Januszem Chabiorem wyśpiewującym w rytmach disco polo zalety proszku do prania? Ja nie. 

AM: W projektach OLX dominującym formatem komunikacyjnym jest wideo. Dlaczego właśnie ta forma, a nie artykuł, infografika, podcast, e-book czy audiobook?
MS:
To proste – bo lubimy wideo. Jesteśmy dziećmi ery VHS! A tak zupełnie serio – robimy duuuuuużo różnych, innych niż wideo rzeczy, które są dopasowane do poszczególnych grup odbiorców. Ostatnio wystartowaliśmy nawet ze swoim autorskim podcastem. 

AM: Jakimi kryteriami estymujecie potencjał na sukces danego działania? Kilkukrotnie wspominałeś w wywiadach, a także w felietonie napisanym dla nas, że już na etapie kręcenia materiału da się dostrzec jego potencjał.
MS:
Jest tak...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy