VIP – 10 pytań do Tomasza Rzepniewskiego

wieloletniego szefa digital i członka zarządu w Wavemaker, aktualnie partnera zarządzającego w GroupM Nexus, członka rady nadzorczej IAB.

VIP – 10 PYTAŃ DO...

O tym, jakie zmiany czekają marketing w najbliższych latach rozmawia Tomasz Rzepniewski z Arturem Maciorowskim, redaktorem prowadzącym „Magazyn Online Marketing”.

POLECAMY

Artur Maciorowski: Tomku, jeżeli wierzyć badaniom, to 2–3 lata temu digital stał się medium nr 1 na rynku polskim. Jak podsumowałbyś ten mijający 2023 r. pod względem planowania i doboru mediów?
Tomek Rzepniewski:
Cześć Arturze, dzięki za zaproszenie do rozmowy! Digital nr 1 – pięknie brzmi. Ciągle ekscytuję się tym, że wreszcie tak jest! A według GroupM do prześcignięcia TV przez digital doszło nawet wcześniej, niż odtrąbiły to oficjalnie media branżowe, bo w 2018 r. 
A rok 2023? Dużo się działo! Myślę, że to naprawdę przełomowy czas dla branży. Tak mocne wejście sztucznej inteligencji (AI) w świat marketingu nie mogło wydarzyć się w lepszych okolicznościach. Rok 2023 to przede wszystkim realne i na dużą skalę wdrożenia AI w procesy planowania i optymalizacji działań mediowych. W ciągu jednego roku powstały nawet specjalne kategorie poświęcone AI w najważniejszych konkursach branżowych, wyłoniono ich pierwszych zwycięzców. Są więc przesłanki, by stwierdzić, że to działa!
Kolejnym istotnym i ciekawym trendem, który ma wpływ na zmianę w podejściu do planowania mediów, jest rozwój Addressable TV. Rok 2023 to czas, gdy po pierwsze pojawiła się konkretna skala, a z drugiej strony mamy twarde dane potwierdzające, że inwestycja w tego typu rozwiązania mediowe zwiększa skuteczność działań marketingowych. Zrealizowaliśmy w zeszłym roku ponad 100 kampanii właśnie z wykorzystaniem Addressable TV, bazując na rozwijanych intensywnie własnych produktach. Przy czym Addressable TV nie sprowadzamy do działań w obrębie samej linearnej TV, ale profesjonalnego wideo, oglądanego na ekranie telewizora, Smart TV. 
Widzimy również istotną zmianę w podejściu marketerów do procesu planowania, tzw. retail mediów. Dla wielu z nich stały się one pełnoprawnym elementem media miksu. Wynika to oczywiście z ciągle rosnącego rynku e-commerce, ale jest także wynikiem profesjonalizowania się oferty retailerów oraz wchodzenia na ten rynek nowych graczy z ciekawą ofertą mediową wzbogaconą o bardzo wartościowe dane konsumenckie. Retail media w Polsce to już kilkanaście procent całego tortu digitalowego, a na świecie – blis...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy