VIP – 10 pytań do Michała Dmocha

VIP – 10 PYTAŃ DO...

Kto z nas nie zaczyna śpiewać w myślach, czytając nazwę „Shopee”, niech pierwszy rzuci kamieniem! Co decyduje o sukcesie kreacji reklamowej? Które kanały komunikacji są szczególnie ważne w procesie pozyskiwania nowych klientów? Jakie są kluczowe mierniki sukcesu kampanii reklamowych online? Na te i wiele innych pytań odpowiada Michał Dmoch w rozmowie z Arturem Maciorowskim, redaktorem prowadzącym „Magazyn Online Marketing”.

„Baby Shark”, „Macarena”, Sławomir... Audio czy wideo – co decyduje o sukcesie kreacji reklamowej?
Podejrzewam, że większości Polaków reklamy Shopee kojarzą się przede wszystkim z muzyką, którą w nich wykorzystujemy – szczególnie nasza pierwsza reklama, z której rozbrzmiewał viralowy hit „Baby Shark”, wzbudziła duże zainteresowanie i emocje. Nie da się jednak ukryć, że wszystkie nasze reklamy mają swój charakterystyczny styl i to dotyczy również kreacji wideo. Myślę, że obecnie, gdy niemal z każdej strony docierają do nas różnego rodzaju reklamy, aby się wyróżnić, ważna jest synergia wszystkich elementów – w tym zarówno warstwy wizualnej, jak i dźwiękowej. W Shopee stawiamy na znane widzom melodie, ponieważ nasze doświadczenia z innych rynków pokazują, że takie utwory łatwiej wpadają w ucho i zostają zapamiętane przez odbiorców. Oczywiście staramy się wybierać melodie, które są chwytliwe i budzą pozytywne skojarzenia, jest to jednak dość subiektywna kwestia. Ważne jest, aby cała kreacja była wyrazista i przyciągała uwagę. W końcu jej zadaniem jest zapaść w pamięć i tym samym podnosić świadomość marki czy rozpoznawalność reklamowanego produktu. 

POLECAMY

Niektórzy wytykają Shopee, że jest kopią kampanii dużego sklepu z elektroniką, włączającego niskie ceny. Jak się bronicie przed takimi zarzutami?
Kampanie, które realizujemy na polskim rynku, czerpią inspirację z tego, co już robiliśmy wcześniej na innych rynkach i co świetnie się dla Shopee sprawdziło. Tak było chociażby z promocją kampanii 5.5 Zakupowa Majówka, kiedy sięgnęliśmy po „Baby Shark” – ta melodia towarzyszyła już reklamom Shopee w innych krajach i wiedzieliśmy, że ma viralowy potencjał. Oczywiście nasze kampanie zawsze dostosowujemy do rynku, na którym maj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy