VIP – 10 pytań do…

Jana Zająca, założyciela i CEO Sotrendera, lidera na rynku analityki social mediów

VIP – 10 PYTAŃ DO...

Reklama w mediach społecznościowych - jak osiągać ponadprzeciętne rezultaty? O sezonowości, typach kreacji oraz zmianach na rynku reklamy w social mediach, z Janem Zającem rozmawia Artur Maciorowski, redaktor prowadzący „Magazynu Online Marketing”.

Ile kosztuje reklama na Facebooku 2021/2022?
Koszt reklamy na Facebooku zależy od kilku czynników. Niestety, kampanie w ekosystemie Facebooka są coraz droższe, dlatego warto umiejętnie je planować oraz na bieżąco analizować ich wyniki – m.in. po to, aby lepiej rozumieć zależność między kosztami i wynikami.

POLECAMY

W styczniu tanio, w grudniu najdrożej – wynika z analiz Sotrendera. Jak i dlaczego sezonowość, konkurencja i specyfika branży wpływają na koszty reklamy w mediach społecznościowych?
Sezonowość w sprzedaży to bardzo ciekawe zagadnienie, dotyczące zresztą nie tylko mediów społecznościowych, ale także innych kanałów marketingowych. Po pierwsze, ceny kształtuje prawo popytu i podaży. Dla przykładu, w listopadzie i grudniu reklama jest droższa ze względu na duże zainteresowanie emisją reklam w sezonie jesienno-świątecznym, czyli najgorętszym okresie zakupowym w roku. W styczniu z kolei aktywnych reklamodawców jest mniej, zatem reklama jest tańsza.
Co więcej, poza sezonowością duże znaczenie ma specyf...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy