Artur Maciorowski: Hackerzy, włamania, kradzież danych klientów... – co jest realnym zagrożeniem dla marki online?
Piotr Konieczny: Odpowiem po „bezpiecznikowemu” – to zależy. W zależności od profilu firmy, bardziej niż utrata danych może zaboleć przestój w produkcji albo błąd w algorytmie, który dopisze zero do przelewów wychodzących. Nie ma jednej odpowiedzi.
Samego faktu wystąpienia incydentu nie należy się obawiać. Trzeba się na niego przygotować, bo on prędzej czy później zdarzy się każdemu. Hackowani byli i duzi, i mali gracze. Jest to zawsze przykre wydarzenie, ale niekoniecznie musi być ujmą na honorze. Wiele, jeśli nie wszystko, zależy od reakcji na incydent, szybkości wykrycia problemu, ograniczenia skutków i od – tak bardzo niedocenianej jeszcze – jakości komunikacji z klientami, inwestorami, partnerami i dziennikarzami. Reakcja na incydent to praca zespołowa. Od pracownika biura obsługi klienta, przez zespół IT aż...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!