VIP – 10 PYTAŃ DO…

Moniki Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK, o rynek płatności internetowych i e-commerce

VIP – 10 PYTAŃ DO...

Co zadecydowało o sukcesie BLIKA na naszym rynku i jaka jest przyszłość systemu płatności mobilnych na arenie międzynarodowej? Z Moniką Król rozmawia Artur Maciorowski, redaktor prowadzący „Magazynu Online Marketing”.

Moniko, dokładnie 15 lat temu dołączyłem do Twojego zespołu marketingu w Fortis Bank (dziś BNP Paribas). Jako pierwsi wprowadzaliśmy na rynek tzw. foto kartę kredytową… Jak w ciągu tych lat zmieniły się formy i sposoby płatności na naszym rynku?
Znacząco. Rynek płatności w Polsce przeszedł zasadniczą transformację od czasu, kiedy mieliśmy przyjemność razem pracować. W ciągu tych lat postęp technologiczny i zmieniające się preferencje konsumentów spowodowały rozwój nowoczesnych form płatności. Największy wpływ na tę ewolucję miało upowszechnienie się mobilności. Obecnie prawie wszyscy posiadamy smartfony, do których przenieśliśmy większość swojego życia. Za pomocą jednego rozwiązania umawiamy się do lekarzy, korzystamy z aplikacji do ćwiczeń czy zarządzamy swoimi finansami i płatnościami. 
Polskie społeczeństwo wykazało się dużą otwartością na nowe technologie, co sprzyjało przyjęciu innowacyjnych form płatności. W miarę upływu lat tradycyjne metody ustąpiły miejsca bardziej wygodnym i efektywnym rozwiązaniom. Użytkownicy szukali prostych i szybkich sposobów rozliczeń, stąd taki duży wzrost popularności płatności mobilnych, takich jak BLIK. Pojawiły się także nowe formy, jak portfele mobilne, które umożliwiają przechowywanie danych płatniczych i szybkie rozliczanie się. Chcemy płacić wygodnie i bezpiecznie zarówno online, jak i offline. Dlatego też pojawiają się takie sposoby, jak np. płatności zbliżeniowe, dzięki którym tylko przy przyłożeniu telefonu do terminala realizujemy transakcję. W ostatnich latach wzrosła także popularność płatności cyklicznych i subskrypcji. Najważniejsze jednak pozostaje nadal poczucie bezpieczeństwa. Użytkownicy wybierają metody, które chronią ich finanse oraz dane wrażliwe. W przypadku BLIKA jest to zdecydowana zaleta, ponieważ m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy