TOP15 SaaS-ów e-marketera – za co faktycznie warto zapłacić, by optymalizować komunikację online?

Temat numeru

Gdyby zastanowić się nad tym, co wpływa na jakość usług i szybkość realizacji procesów e-marketingowych, odpowiedź byłaby jednoznaczna. Dużą rolę w organizacji, przepływie danych i tworzeniu strategii odgrywają narzędzia do automatyzacji procesów. Taka optymalizacja działań ułatwia codzienną pracę, ale również raportowanie i tworzenie podsumowań, a przy tym wpływa korzystnie na wyniki finansowe klienta lub bezpośrednio właściciela e-sklepu. Z dobrych narzędzi w modelu SaaS może korzystać każdy. Są dostępne bezpłatnie lub w rozliczeniach abonamentowych, intuicyjne w obsłudze, a co najważniejsze – dostosowane dla różnych preferencji. Na jakie narzędzia i które ich funkcjonalności warto postawić?

Niemałe znaczenie w doborze właściwego narzędzia ma doświadczenie osoby, która będzie z niego korzystała. Sprawdzaj, ucz się od innych, ale najpierw zastanów się, które procesy w Twojej strategii marketingowej wymagają poprawy lub skrócenia czasu ich realizacji. Poruszasz się w jakimś obszarze bez większych sukcesów finansowych, nie widzisz postępów, a konkurencja znacznie Cię wyprzedza? To dobry moment, by zastanowić się, co faktycznie na tym polu kuleje i nad czym możesz popracować. Czasami niewielka zmiana lub przeniesienie procesu realizacyjnego właśnie do narzędzia opartego na modelu SaaS rozwiązuje wiele problemów związanych z nieuporządkowanym zarządzaniem i źle ulokowanym kapitałem.
Jedną z najważniejszych funkcji narzędzi typu SaaS jest zwiększenie sprzedaży w branży e-commerce, ale również lepsza organizacja procesów wewnętrznych. Wielu specjalistów popełnia kluczowy błąd. Analizują oni dane w narzędziu i na ich podstawie wprowadzają zmiany w e-sklepie, a następnie porzucają działania, ponieważ ich zdaniem nie przynoszą one korzyści. Tymczasem brak opłacalności w zastosowaniu narzędzia nie leży w nim samym, a w obsługiwanej platformie. Warto zdać sobie sprawę z faktu, że żadne działania nie pomogą, jeśli sklep lub platforma contentowa będzie źle zaprojektowana, szczególnie pod kątem technicznym. Taka usługa musi być przyjazna użytkownikom, szybka, responsywna i z intuicyjną nawigacją. Czy tak działa witryna Twojego klienta?

POLECAMY

Narzędzia w modelu SaaS – cechy, funkcjonalności i najważniejsze zadania

Praktycznie każde narzędzie SaaS można d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy