TOP 7 błędów remarketingu – jak się przed nimi ustrzec?

Media społecznościowe

Remarketing nie jest ani lekiem na całe zło, ani cudownym środkiem. Jest jedynie obowiązkowym elementem skutecznej kampanii, w którym możemy popełnić sporo błędów, a kolejne kilka ustawień wykorzystać nieoptymalnie. W tym artykule chcę pokazać, na których elementach warto się skupić, aby wycisnąć 100% z tej formy reklamowej, a przy okazji zaoszczędzić budżet.

Przeceniany lub niedoceniany

Zacznijmy od tego, że jeśli nadal analizujesz wyniki jak nasi przodkowie, czyli modelem atrybucji last-click, to albo przeceniasz remarketing, albo go nie doceniasz. Jeśli użytkownik wraca na Twoją stronę i dokonuje konwersji bezpośrednio po interakcji z reklamą w remarketingu, bo ta zawiera świetną promocję, to remarketing przypisze sobie większość wartości konwersji. Jeśli jednak jest tak, że użytkownicy dzięki niemu wracają, ale jest to jeden z wielu powrotów i nie ostatni, to remarketing nie będzie miał imponujących wyników. Recepta jest prosta: zapomnij o modelu last-click, uruchom analizę najważniejszych ścieżek do zakupu, a jeśli liczba konwersji Ci na to pozwala, zastosuj podejście data-driven. 

POLECAMY

Pamiętaj

Remarketing nie zawsze będzie ostatnią interakcją z Twoją stroną, ogromna ich liczba trafi do kanału Google/organic oraz direct/none. Te ostatnie przejścia nastąpią przy zmianie urządzenia i użyciu np. aplikacji czy linku przesłanego niektórymi komunikatorami.

 

Więcej informacji o modelach atrybucji w Analytics i AdWords znajdziesz tutaj:

  • Omówienie modelu atrybucji – //bit.ly/2sBJz24
  • Przypisywanie udziału w konwersji oparte na danych – //bit.ly/2Jz21SA

1. Ograniczenie liczby wyświetleń

Kluczowym błędem jest niewykorzystanie podstawowej funkcji sieci reklamo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy