TOP 10 raportów niestandardowych w Google Analytics

Temat numeru Audyt w e-marketingu

Przygotowany zestaw 10 raportów niestandardowych w Google Analytics to subiektywny wybór najbardziej przydatnych raportów. Jednak jak rozumieć zwrot „najbardziej przydatne”? Właściwie każdy raport niestandardowy zazwyczaj jest tworzony po to, by zaspokoić specjalne potrzeby użytkownika Google Analytics. Sam Google Analytics zawiera wiele podstawowych raportów i można by na nich poprzestać. Natomiast raporty niestandardowe zwykle tworzone są po to, aby wyświetlić w nich tylko te informacje, które są potrzebne w danej chwili, bez zbędnych pozostałych danych.

Jeśli chodzi o wybór wśród dostępnych raportów niestandardowych, to m.in. w galerii rozwiązań Google Analytics (//analytics.google.com/analytics/gallery) znajduje się kilka tysięcy różnych konfiguracji raportów. Ponadto dziesiątki ciekawych propozycji można znaleźć na różnych blogach opisujących zagadnienia analityki internetowej.

POLECAMY

3 lata temu wraz ze studentami również przygotowaliśmy propozycję 30 różnych raportów niestandardowych w Google Analytics (//www.silesiasem.pl/raporty-google-analytics). Powstałe raporty to wynik kreatywnej myśli studentów. W zestawieniu znajduje się wiele przydatnych propozycji różnych raportów oraz próba wyjaśnienia, dlaczego ten zestaw został właśnie tak dobrany.

W tym artykule zamieściłem subiektywny wybór 10 niestandardowych raportów Google Analytics. Każdy raport ma swój opis, autora oraz przykładowe wycinku ekranu z wykresami. Każdy raport można skopiować do własnego konta Google Analytics przy użyciu zamies...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy