TOP 10 konwertujących kanałów e-commerce managera

Temat numeru

Odpowiedni dobór kanałów komunikacji w kontekście biznesu, który sprzedaje usługi lub produkty online zależy od wielu czynników. Jednak zawsze punktem wyjścia powinna być strategia, jaką masz dla Twojego biznesu. Jak optymalnie dobrać media pod kampanie sprzedażowe w internecie?

Pamiętaj, że media wybrane pod kampanie reklamowe są tylko jednym z narzędzi wykorzystywanych do realizacji założeń strategicznych. Drugim ważnym elementem, który powinieneś brać pod uwagę, jest moment rozwoju firmy oraz jej wielkość. Bardzo często bowiem, wiąże się z tym poziom budżetu marketingowego. Przy niewielkich budżetach nie będziesz mógł pozwolić sobie na szerokie działania zasięgowe, dające efekt w dłuższej perspektywie. Skupisz się raczej na wyborze tych kanałów, które przyniosą potencjalnie najszybszy efekt sprzedażowy. Załóżmy zatem, że celem Twoich działań jest generowanie przychodu. Jakie narzędzia, kanały komunikacji i sprzedaży oraz działania możesz wykorzystać? 

POLECAMY

Zacznij od osób, które już od Ciebie kupują

Może tym zdaniem trochę Cię zaskoczyłem, a może jedynie wywołałem chwilowe zaciekawienie. 
Jeżeli natomiast zastanowisz się nad tym trochę głębiej, to okaże się, że jest to bardzo oczywiste, bo przecież Twoi klienci to grupa docelowa, do której możesz dotrzeć niemal bezkosztowo. Skoro przeszli już przynajmniej ścieżkę konwersji, zakończoną transakcją w Twoim sklepie, to najłatwiej będzie ich przekonać, żeby kupili ponownie.
Z punktu widzenia biznesowego uzasadnione jest, aby wykorzystać potencjał, za który już zapłaciłeś. W czasach, kiedy koszty reklamowe wciąż rosną, głównym celem, o który powinieneś zadbać, jest zwiększenie przychodu z poszczególnych segmentów klientów. 

Ważne

Sprawdź jak obecnie wygląda koszt pozyskania (CAC, Customer Acquisition Cost) i porównaj go z wartością klienta w czasie (LTV, lifetime value). Zaplanuj działania mające na celu zwiększanie różnicy między tymi parametrami (im LTV jest wyższy od CAC, tym lepiej – oznacza, że mniej kosztuje Cię pozyskanie niż korzyść, którą uzyskujesz).


Co zatem możesz wdrożyć w swoim sklepie internetowym, aby zwiększać przychód z obecnych klientów? 

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy