Teksty, które sprzedają, czyli treści jako wirtualny handlowiec

Content marketing

W sklepie stacjonarnym doradza nam opiekun klienta, który odpowiada na pytania, prezentuje wybrane produkty, rekomenduje alternatywne rozwiązania i pomaga klientom podjąć finalną decyzję o zakupie. Na czyją pomoc można liczyć w sklepie internetowym? Wirtualnym handlowcem w e-commerce są treści, z którymi odbiorca zapoznaje się bezpośrednio na stronie. Są to m.in. opisy produktów i kategorii, artykuły poradnikowe, treści z zakładki “o nas” czy opis samej oferty. To, w jaki sposób teksty zostaną zaprezentowane, bezpośrednio wpływa na ich odbiór przez klienta oraz na jego decyzję o dodaniu do koszyka produktu lub opuszczeniu sklepu. Skuteczne treści potrafią wiele zdziałać, ale także równie mocno zaszkodzić. Co zrobić, żeby teksty w sklepie internetowym zwiększały sprzedaż?

Skuteczny copywriting – Twój najlepszy handlowiec w e-commerce

Podczas tworzenia treści do sklepów internetowych należy pamiętać o tym, że są one adresowane do dwóch rodzajów odbiorców. Po pierwsze, do potencjalnych klientów, a po drugie, do algorytmów Google. Kluczowe jest zachowanie równowagi pomiędzy tekstami zgodnymi z zasadami SEO i pisanymi pod wyszukiwarki, a realnym czytelnikiem, który ocenia ich wartość merytoryczną i użyteczność. Content produktowy jest skuteczny tylko wtedy, jeżeli jednocześnie porusza wyobraźnię czytelnika i zachęca go do dalszej lektury, a przy okazji zawiera kluczowe dla SEO elementy, takie jak odpowiednie zastosowanie fraz kluczowych, nagłówków i linkowania.
Czytelników przyciągają przede wszystkim chwytliwe nagłówki – niezależnie od tego, czy chodzi o posty w social mediach, tytuły artykułów, czy śródtytuły poprzedzające opis produktu. Powinny one być unikalne, krótkie i wzbudzające potrzebę szybkiego kliknięcia. Dobrze jest umieszczać w nich frazy longtail, czyli tzw. długie ogony. Są to mniej popularne frazy, które oprócz kluczowego, głównego słowa, zawierają doprecyzowujące je wyrażenia – np. zamiast frazy „czarna sukienka” piszemy „koronkowa czarna sukienka midi”. Takie wyrażenia, które są umiejętnie wplecione do zdania, będą nie tylko waż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy