Visual content to wykorzystywanie obrazów w celu przekazywania informacji. Skoro to takie proste, to po co cały artykuł? Po to, aby zrozumieć, jak obraz wpływa na odbiór informacji przez obserwatora. Parafrazując pytanie Morfeusza z Matrixa („Myślisz, że oddychasz teraz powietrzem?”), czy myślisz, drogi Czytelniku, że oglądasz teraz ten obraz oczami? Nie. To mózg rejestruje wszystkie informacje, jakie docierają do nas przez narządy zmysłu. Badania potwierdzają, że umysł przyswaja informacje obrazkowe nawet 60 tys. razy szybciej niż tekstowe. Ludzka pamięć jest wizualna – przypomina bardziej Power Pointa niż Worda czy Excela. Inne badania natomiast potwierdzają, że ilość informacji, jakie pamiętamy po 3 dniach od jej zobaczenia, jest o 65% większa w przypadku obrazów niż tekstu. W czym zatem tkwi siła visual contentu?
Mam dla Ciebie zadanie. Sięgnij pamięcią do ostatniego digitalowego komunikatu, jaki przyjdzie Ci do głowy. Zapewne większość z Was zobaczy jakiś bilbord z reklamą supermarketu, zdjęcie swojego „crusha” na urlopie lub RTM-a na tablicy jakiejś topowej marki. Wszystkie treści wizualne, niezależnie od tego, czy są to zdjęcia, kreacje marketingowe, infografiki, wideo czy gify, mają ze sobą wspólne elementy, które czynią je skuteczniejszym przekazem niż sam tekst.
POLECAMY
Przewagi visual contentu
Przede wszystkim obraz to język uniwersalny – ...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!