Porównując w statystykach Google Trends wykresy popularności obu fraz, można zaobserwować zdecydowany wzrost zainteresowania content marketingiem, kosztem reklamy natywnej. Z drugiej strony marketerzy na całym świecie deklarują zwiększenie wydatków na reklamę natywną w 2018 r. Z czego wynika niesłabnąca popularność obu trendów?
POLECAMY
Wygląda na to, że rynek dostrzegł, że dziś to internauta dyktuje warunki, na jakich chce kontaktować się z markami i produktami w internecie. Ogrom informacji – w szczególności reklamowej – przytłaczających internautów sprawia, że coraz powszechniej na poziomie podświadomości zwyczajnie ignorują oni reklamy (niskie CTR-y tradycyjnych formatów) oraz stosują powszechnie narzędzia blokujące reklamę. Sam rynek zmierza do przystosowywania powierzchni reklamowych do oczekiwań odbiorców treści: Coalition for Better Ads, nowe siatki reklamowe w serwisach WWW oraz rosnące zainteresowanie działaniami contentmarketingowymi i reklamą natywną. Mimo że oba pojęcia nie są wcale świeże, ciągle budzą wśród marketerów rozterki definicyjne.
Content marketing – charakterystyka
Grupa robocza content marketingu i reklamy natywnej przy IAB podjęła się opracowania poradnika regulującego definicję i zakres obu pojęć. I tak content marketing jest procesem strate...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!