Content marketing vs. reklama natywna – symbioza, wojna czy wyrachowane partnerstwo?

Content marketing

Umiejętnie stosowany content marketing i reklama natywna są w stanie przynosić wymierne rezultaty dla marek. Również w przypadku marketerów, którzy dysponują relatywnie niższymi budżetami. Ważne jest dobre zaplanowanie oraz systematyczność działań. Czy w strategiach marketingowych małe i średnie firmy powinny uwzględniać oba narzędzia, czy też skupić się na zastosowaniu jednego z nich? Które z nich jest bardziej efektywne?

Porównując w statystykach Google Trends wykresy popularności obu fraz, można zaobserwować zdecydowany wzrost zainteresowania content marketingiem, kosztem reklamy natywnej. Z drugiej strony marketerzy na całym świecie deklarują zwiększenie wydatków na reklamę natywną w 2018 r. Z czego wynika niesłabnąca popularność obu trendów?

POLECAMY

Wygląda na to, że rynek dostrzegł, że dziś to internauta dyktuje warunki, na jakich chce kontaktować się z markami i produktami w internecie. Ogrom informacji – w szczególności reklamowej – przytłaczających internautów sprawia, że coraz powszechniej na poziomie podświadomości zwyczajnie ignorują oni reklamy (niskie CTR-y tradycyjnych formatów) oraz stosują powszechnie narzędzia blokujące reklamę. Sam rynek zmierza do przystosowywania powierzchni reklamowych do oczekiwań odbiorców treści: Coalition for Better Ads, nowe siatki reklamowe w serwisach WWW oraz rosnące zainteresowanie działaniami contentmarketingowymi i reklamą natywną. Mimo że oba pojęcia nie są wcale świeże, ciągle budzą wśród marketerów rozterki definicyjne. 

Content marketing – charakterystyka

Grupa robocza content marketingu i reklamy natywnej przy IAB podjęła się opracowania poradnika regulującego definicję i zakres obu pojęć. I tak content marketing jest procesem strate...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy