I. SEO
Opisy produktów
Często można się spotkać z opinią, że optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarki Google to przede wszystkim przygotowanie unikalnych opisów produktów. W praktyce wiele branż całkowicie to ignoruje. Sklepy korzystają z opisów katalogowych dostarczanych przez producentów i nie ma na ogół w tym nic złego (jeśli teksty są obszerne, użyteczne, dobrze opisują dany towar i reszta aspektów optymalizacyjnych nie kuleje).
POLECAMY
Pracowałem z dużym sklepem z narzędziami (wiele marek, setki tysięcy produktów), w którym wymiana katalogów następowała czasem i kilka razy w roku. Pisanie unikalnych opisów dla każdego z produktów byłoby zadaniem karkołomnym. Pieniądze wydane na copywriterów w przypadku części asortymentu (który nie zawsze się sprzedawał, a nie musiał, skoro sklep funkcjonował w modelu dropshipping) po prostu z trudem by się zwracały. Można je było spożytkować na dużo skuteczniejsze taktyki optymalizacyjne, takie jak optymalizacja techniczna (wydajność), linkowanie czy – skoro mówimy o tekście – dodanie do stron produktowych opisów z nadrzędnych kategorii. Takie podejście zmniejszyłoby ryzyko negatywnych konsekwencji związanych z duplikacją treści, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, wydłużeniu czasu życia danego opisu.
Ważna lekcja
Nie stosuj się za wszelką cenę do ogólnych zaleceń, tylko konsultuj je ze specjalistami i szukaj rozwiązań optymalnych dla swojego sklepu.
W kwestii unikalności opisów warto także zwrócić uwagę, że nieraz lepszy jest rzeczowy opis od producenta (wzbogacony np. o opinie klientów) niż unikalny będący efektem radosnej twórczości artystycznej...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!