Tekst w Twoim sklepie w kontekście SEO, użyteczności i sprzedaży

Temat numeru

Rola słowa pisanego w e-commerce to temat pozornie błahy. Tekst obok zdjęć produktów to jeden z fundamentalnych elementów interfejsu (na razie) sklepu internetowego. Jednak czy poświęcasz mu odpowiednio dużo uwagi? Czy przypadkiem większość osób prowadzących biznes w sieci nie wychodzi z założenia, że tekst to coś tak prostego w przygotowaniu, że każdy poradzi sobie we własnym zakresie? Ci bardziej świadomi i zainteresowani słyszeli, że trzeba zadbać o unikalne opisy produktów (chociaż i z tą „zasadą” można dyskutować, o czym w dalszej części tekstu).  W artykule znajdziesz kluczowe zasady rządzące operowaniem treściami tekstowymi w sklepie internetowym, dzięki którym możesz poprawić skuteczność swojego biznesu.

I. SEO

Opisy produktów

Często można się spotkać z opinią, że optymalizacja sklepu pod kątem wyszukiwarki Google to przede wszystkim przygotowanie unikalnych opisów produktów. W praktyce wiele branż całkowicie to ignoruje. Sklepy korzystają z opisów katalogowych dostarczanych przez producentów i nie ma na ogół w tym nic złego (jeśli teksty są obszerne, użyteczne, dobrze opisują dany towar i reszta aspektów optymalizacyjnych nie kuleje).

POLECAMY

Pracowałem z dużym sklepem z narzędziami (wiele marek, setki tysięcy produktów), w którym wymiana katalogów następowała czasem i kilka razy w roku. Pisanie unikalnych opisów dla każdego z produktów byłoby zadaniem karkołomnym. Pieniądze wydane na copywriterów w przypadku części asortymentu (który nie zawsze się sprzedawał, a nie musiał, skoro sklep funkcjonował w modelu dropshipping) po prostu z trudem by się zwracały. Można je było spożytkować na dużo skuteczniejsze taktyki optymalizacyjne, takie jak optymalizacja techniczna (wydajność), linkowanie czy – skoro mówimy o tekście – dodanie do stron produktowych opisów z nadrzędnych kategorii. Takie podejście zmniejszyłoby ryzyko negatywnych konsekwencji związanych z duplikacją treści, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, wydłużeniu czasu życia danego opisu.

Ważna lekcja

Nie stosuj się za wszelką cenę do ogólnych zaleceń, tylko konsultuj je ze specjalistami i szukaj rozwiązań optymalnych dla swojego sklepu.

 

W kwestii unikalności opisów warto także zwrócić uwagę, że nieraz lepszy jest rzeczowy opis od producenta (wzbogacony np. o opinie klientów) niż unikalny będący efektem radosnej twórczości artystycznej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy