Generuj leady B2B za pośrednictwem LinkedIn!

Media społecznościowe

Pragniesz docierać ze swoimi produktami i usługami do przedstawicieli szeroko pojętego biznesu? W takim razie musisz wiedzieć, że ponad 80% leadów B2B generowanych w social mediach pochodzi z… LinkedIna1! Nie dziwi zatem, że aż 92% marketerów B2B uznało serwis należący do Microsoftu za najbardziej efektywną platformę społecznościową, służącą realizacji celów biznesowych2. Statystyki jednak na nic się zdadzą, jeśli gruntownie nie zbadasz tematu i nie dowiesz się, w jaki sposób skutecznie generować leady za pośrednictwem najbardziej profesjonalnej platformy społecznościowej na świecie. Na szczęście w tym artykule udzielę Ci kilku praktycznych porad. Gotowy? Zaczynamy!

Profil osoby to podstawa

Optymalizacja profilu osobowego na LinkedInie stanowi solidny fundament pod każde przyszłe działanie marketingowe. Nie odkryję Ameryki, jeśli powiem Ci, że od wyglądu Twojego profilu i informacji w nim zawartych bardzo dużo zależy. Zadbaj więc o to, by wypełnić go w 100%: od zdjęcia w tle, aż po sekcję z rekomendacjami. Pamiętaj, by w swoim zawodowym podsumowaniu (Summary) oraz w sekcji Doświadczenie uwzględnić słowa kluczowe oraz dodać załączniki, które potwierdzą opisywaną aktywność zawodową i pozytywnie wpłyną na atrakcyjność Twojego profilu. Dopiero po solidnym wypełnieniu profilu osobowego możesz zacząć myśleć o podejmowaniu aktywności marketingowych i sprzedażowych na tej platformie. 

POLECAMY

Praktyczne wskazówki rodem z LinkedIna:

  • Posiadanie zdjęcia profilowego pozwala uzyskać aż 20 razy więcej kliknięć w profil oraz dziewięć razy więcej zaproszeń do kontaktów. 
  • Użytkownicy z dobrze opisanym nagłówkiem (Headline) mają 16 razy większą szansę na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. 
  • Użytkownicy, którzy zdefiniują co najmniej pięć umiejętności w dedykowanej ku temu sekcji na profilu osobowym, 27 razy częściej pojawiają się w wynikach wyszukiwania. 


Warto wyposażyć się w aplikację

LinkedIn to nie tylko serwis WWW, ale również bardzo użyteczna aplikacja, którą już dziś powinieneś pobrać na swojego smartfona. Dzięki niej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy