Sztuka copywritingu – jak skłonić do akcji online?

Marketing i sprzedaż

Najważniejszy jest ten pierwszy klik. Odpalacie aplikację, przygotowujecie najlepsze zdjęcia i dodajecie niebanalny opis. Potem określacie wiek, płeć i miejsce zamieszkania interesujących Was osób. I zaczynacie działać. Zaczepka, e-mail powitalny, sprytna gra słów, komplemencik albo drobny prezent. Swipe right, swipe left i czekacie na swoje matche. Mija godzina, dzień, tydzień. I nic. A nawet, jak ktoś Was polubi, to nie odpowiada na wiadomości. Tak wygląda właśnie… 

Reklama online 

Przypomina Wam to coś? Na przykład pewną aplikację, w której podobno nikt nie ma konta? A już na pewno nikt z Waszych znajomych? Nic dziwnego. Bo reklama online jest właśnie jak podrywanie na serwisach randkowych. Ktoś kiedyś powiedział, że reklama to sztuka sprzedawania marzeń. Dla mnie to raczej sztuka uwodzenia odbiorcy. Kuszenia jego lub jej uwagi. Aby na chwilę skupić na sobie wzrok i wywołać sprzężenie zwrotne głowy z ruchem palca na myszce czy tablecie, który zakończy się akcją „OK. Dam szansę”. Bo tylko wtedy będziemy mogli zaprezentować w pełni naszą ofertę i rozkochać w sobie konsumenta. 

POLECAMY

Sztuka jest sztuka 

Jak powiedział kiedyś porucznik Arek vel Bogusław Linda w końcowej scenie Krolla. I tą sztuką dziś jest odpowiednie zaprezentowanie się w oczach odbiorcy. Niezależnie od tego, co Wam mówią wszyscy dokoła – że wideo, że zdjęcia, że „liczą się pierwsze trzy sekundy”, bo uwaga dzisiejszego odbiorcy jest gorsza niż u złotej rybki – nie słuchajcie. To słowa są kluczowe. To one pozwalają dotrzeć do odbiorcy i zmotywować do działania. Możemy wykorzystać najpiękniejsze pod słońcem zdjęcie lub wideo, ale to osławione: „Chcesz zobaczyć więcej?...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy