Uchylmy ciężką kotarę na końcu sceny i zajrzyjmy za kulisy tworzenia skutecznych akcji. Kto gra główną rolę? A kto jest czarnym charakterem? Kim są drugoplanowi bohaterowie, dzięki którym akcje nabierają rozpędu? I dlaczego odpowiednia oprawa sztuki promocyjnej jest tak ważna?
POLECAMY
Nie tylko sztuka dla sztuki
W Polsce 80% firm prowadzi działania promocyjne (to wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z 2020 r.!). Tak samo wysokie jest zainteresowanie konsumentów – aż 80% Polaków wzięło udział w różnego typu akcjach promocyjnych w ciągu ostatniego roku. 
Na pierwszy rzut oka wydaje się więc, że każda akcja będzie miała swoich zwolenników, a koło fortuny będzie kręciło się z powodzeniem zarówno dla uczestników, jak i organizatorów. Niestety, aż tak łatwo nie jest. Konsumenci lub partnerzy biznesowi mają swoje preferencje, otrzymują też mnóstwo komunikatów i ofert. Są więc obojętni na sztampowe, nieprzynoszące korzyści promocje i nie zawsze reagują na zachęty organizatorów. 
Z drugiej strony wiele firm organizuje akcje promocyjne, ale nie sprawdza ich powodzenia. Według raportu Pluxee „ROI w akcji: promocje i nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż”, który powstał na podstawie wyników badań Instytutów Badawczych IRCenter oraz PBS, aż 52% firm nie analizuje efektów podejmowanych działań, co oznacza, że połowa marek nawet nie wie, czy ich wysokobudżetowe produkcje promocyjne kończą się sukcesem czy fiaskiem. A co gorsze, nie analizują, co mogą zmienić, żeby kolejna inwestycja zamiast Złotą Maliną była szansą na Oscara.
Casting na bohaterów skutecznych akcji
Obsadzenie ról do akcji promocyjnej, która przyniesie sukces, nie musi być żmudne i czasochłonne. Są pewne czynniki, które niczym znane nazwiska z teatralnej lub filmowej sceny będą gwarancją powodzenia. Analizując proces tworzenia akcji wspierających sprzedaż, od lat z moim zespołem obserwujemy, co warunkuje ich skuteczność. A o tym, że gra jest warta świeczki, wiemy od samych organizatorów. 
Trzy największe bolączki, na które wskazali przedstawiciele firm w raporcie „ROI w akcji”, to:
- pozyskanie nowych klient...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!
 
                                                                                                     


 
             
                         
                         
                         
                        