„Sztuczny copywriter”? – jak tworzyć poradnikowe i inspirujące treści dzięki AI. Przegląd narzędzi copywritera

Temat numeru

W dzisiejszym cyfrowym świecie informacje są dostępne na wyciągnięcie ręki. Według badania Lori Lewis z 2021 r., w ciągu zaledwie 60 s pojawia się prawie 4 mln zapytań w Google, ponad 500 godz. materiałów jest przesyłanych na YouTubie, 700 tys. historii udostępnianych na Instagramie, a 70 mln wiadomości generowanych na Whatsappie. Podobne badanie przedstawione przez serwis eDiscovery Today z 2023 r. wskazuje kolejne wzrosty (co raczej nie dziwi). I jak tu przykuć uwagę odbiorcy, skoro jest on tak „zajęty i atakowany” z każdej strony?

Odpowiedź jest prosta: twórz unikalne i wartościowe treści. Poradniki i inspirujące materiały mają szczególne znaczenie dla szerokiej publiczności, ponieważ mogą dostarczyć cennych wskazówek, motywacji i perspektyw. A te przyczyniają się do osiągania postawionych celów. Przynajmniej w teorii. 
Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji (AI) możliwości tworzenia i publikowania treści zaczynają być nieograniczone. Czy czeka nas kolejny „potop szwedzki”, czyli zalanie internetu materiałami tylko z pozoru wysokiej jakości? To zależy. Umiejętność obsługi otaczającej nas technologii, narzędzi niezbędnych i usprawniających codzienną pracę jest i będzie kluczowa do uniknięcia pułapek i „dowożenia” KPI. 

POLECAMY

Podstawowe generowanie treści

Jednym z głównych sposobów wykorzystania AI w content marketingu jest generowanie tekstów. Sztuczna inteligencja może zostać przeszkolona na ogromnych zbiorach danych, aby nauczyć się pisania w sposób podobny do człowieka. Dzięki temu AI okazuje się pomocna w produkcji poradników, artykułów i innych materiałów, które są zarówno wartościowe, jak i interesujące dla czytelnika. Jedyne małe wyzwanie, przed jakim każdy copywriter stanie, to poprawna obsługa. Dziś, po kilku miesiącach funkcjonowania na rynku...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy