Sztuczna inteligencja w działaniach marketingowych

Marketing i sprzedaż

Artificial Intelligence (AI) to obecnie jeden z najbardziej perspektywicznych trendów technologicznych z ogromnym potencjałem biznesowym. Choć sztuczną inteligencję wykorzystuje na co dzień każdy z nas, jak potwierdzają badania Hubspota, aż 63% osób nie zdaje sobie z tego sprawy. W tej grupie są również marketerzy, dla których AI może być wsparciem w budowie pozytywnych i spersonalizowanych doświadczeń w skali oraz optymalizacji działań. Pod warunkiem, że zrozumieją, kiedy i jak wykorzystywać tę technologię.

Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Online Marketing!

POLECAMY

Według danych raportu Salesforce już ponad połowa marketerów wykorzystuje sztuczną inteligencję. 
Co ciekawe, choć marketerzy – zarówno ci z B2B, jak i B2C – mają problem ze zrozumieniem tej technologii, ich oczekiwania w stosunku do jej potencjału są bardzo wysokie. 

Czym jest sztuczna inteligencja? 

Demis Hassabis, współzałożyciel i CEO firmy DeepMind, definiuje AI jako naukę uczynienia maszyn sprytnymi. W bardzo dużym uproszczeniu – to koncepcja, w której maszyny są w stanie naśladować inteligencję tożsamą do ludzkiej, a tym samym są zdolne wykonywać zadania takie, jak myślenie, planowanie, uczenie się, rozumienie i interpretacja języka. To sytuacja, w której systemy (platformy i algorytmy) są wystarczająco mądre, aby wykorzystywać nasze działania i interakcje oraz duże wolumeny danych nie tylko do udzielania odpowiedzi na stawiane pytania, ale także do predykcji zachowań, a tym samym umiejętności przewidywania i wyprzedzania działań czy zachowań, zanim te się wydarzą.

AI wszędzie 

Sztuczna inteligencja nie jest nowym obszarem, prace nad jej rozwojem trwają już od połowy ubiegłego wieku. W ostatnich latach nastąpiło jednak bardzo dynamiczne przyspieszenie rozwoju...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy