Perswazja na cztery sposoby, czyli wiedza „tajemna” w kolorowej pigułce

Temat numeru

Psychologowie mają spory dorobek badań i teorii na temat wywierania wpływu. Marketing czy reklama czerpią zresztą z tej wiedzy pełnymi garściami, a perswazja w kontekście zawodowym to pewnie chleb powszedni dla wielu z Was.

Perswazja codziennego użytku może brzmieć dla niektórych nieco niepokojąco, ale przecież to coś, co dzieje się ciągle wokół nas. Czasem mimo woli, czasem w sposób jak najbardziej zamierzony. Codziennie czy prawie codziennie stosujemy perswazję i sami również jesteśmy jej poddawani – w pracy, w domu, w różnych sytuacjach. Wpływanie na innych to umiejętność, bez której ciężko zrealizować cokolwiek, co przewiduje udział kogoś jeszcze poza nami samymi.

Dlatego właśnie warto się doskonalić w tej dziedzinie, bo – krótko mówiąc – jest to jedno z podstawowych narzędzi ułatwiających osiąganie celów – zarówno tych spektakularnych, jak i tych prostszych, codziennych. 

POLECAMY

Nie ma perswazji bez komunikacji 

Podstawą wywierania wpływu jest umiejętność skutecznej komunikacji albo, mówiąc prościej, umiejętność dogadania się. Najlepiej z każdym. I tutaj zazwyczaj zaczynają się schody…

Na pewno doświadczyłeś tego nie raz. Z niektórymi ludźmi natychmiast łapiesz wspólny język, doskonale się rozumiecie i jesteś gotowy się zaprzyjaźnić, nawet jeśli spotykacie się w sytuacji formalnej i mało sprzyjającej towarzysko. Przykładowo moja znajoma do dziś utrzymuje kontakt z kobietą, która była sprawcą stłuczki z jej udziałem. Kolokwialnie rzecz ujmując – wjechała jej w zderzak. No i tak im się świetnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy