Dołącz do czytelników
Brak wyników

Trendy w digitalu

30 sierpnia 2019

NR 47 (Sierpień 2019)

Sztuczna inteligencja (AI, Artificial Inteligence)

204

Artificial intelligence to symulacja inteligencji człowieka przez maszyny. Celem AI jest dążenie do zastąpienia człowieka przez wyspecjalizowane, sztuczne twory. Ma to szczególne zastosowanie w przypadku powtarzalnych, rutynowych oraz monotonnych procesów i prac.

Po co nam artificial intelligence?

W praktyce sztuczna inteligencja ma zastosowanie w różnych obszarach, m.in. w:

  • identyfikacji mowy, pisma i obrazów, dzięki czemu umożliwia komunikację, zapis i odczyt informacji (np. Google Assistant I Google Home, Alexa I Amazon Echo),
  • w systemach eksperckich, gdzie wspiera wnioskowanie i wskazuje rekomendacje w oparciu o dane (np. systemy rekomendacji produktów w e-sklepach czy obsługa klienta), 
  • implementacji w życie idei machine learning poprzez zastosowanie algorytmów, które pozwalałaby na samodzielne podejmowanie decyzji bez ingerencji człowieka (np. autonomiczne pojazdy).

Przykłady zastosowania AI w e-marketingu i e-commerce

Przykład 1. BROWZZIN – aplikacja do wynagradzania polecających
 

Browzzin to aplikacja wykorzystująca technologię „rozpoznawania wizualnego” (visual recognition, jeden z aspektów AI), pozwalająca użytkownikom zarabiać na prowizjach z tytułu publikacji zdjęć odzieży, które prowadzą do sprzedaży.


Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, a w szczególności popularności Instagrama, obraz zyskał na znaczeniu. Zdjęcia i wizualizacje wraz z rekomendacją celebrytów, influencerów czy przeciętnego użytkownika social mediów inspirują innych do zakupu.
 

Według badań przeprowadzonych w 2018 r. przez portal eMarketer.com w przypadku działań reklamowych digital marketerzy wykorzystują sztuczną inteligencję przede wszystkim do:

  • precyzyjniejszego targetowania w oparciu o zaawansowane algorytmy (np. look-a-like),
  • adekwatnej segmentacji grup docelowych w oparciu o posiadane dane demograficzne, behawioralne i sieciograficzne,
  • tworzenia dynamicznych kreacji, które jeszcze lepiej dopasowują się do oczekiwań i potrzeb konsumentów,
  • planowania i modelowania kampanii internetowych, by osiągnąć wyższe ROI,
  • optymalizacji wydatków reklamowych na media i kanały internetowe,
  • personalizacji ofert dopasowanych do indywidualnych potrzeb potencjalnych konsumentów, jak i obecnych klientów.
     

 

 

Rys. 1. Aplikacja Browzinn


Aplikacja Browzzin bazująca na mechanizmach sztucznej inteligencji zachęca użytkowników do publikacji zdjęć produktów i oznaczania sprzedawców lub marek. Jeśli ich post doprowadzi do sprzedaży, kupujący otrzymuje prowizję – od 4% do nawet 35% w zależności od marki.
Użytkownicy mogą przeglądać statystyki oraz na bieżąco śledzić swoje zarobki. Obecnie na platformie dostępnych jest ponad 2 mln produktów od 10 tys. marek.

Więcej na www.browzzin.com

Przykład 2. Sztuczna inteligencja i ogłoszenia, czyli AI w copywritingu 
 

Textio to platforma, która wykorzystuje artificial intelligence, by wesprzeć managerów i HR w przygotowaniu optymalnych ogłoszeń o pracę.


Rekr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy