Dołącz do czytelników
Brak wyników

Trendy w digitalu

30 sierpnia 2019

NR 47 (Sierpień 2019)

Sztuczna inteligencja (AI, Artificial Inteligence)

0 605

Artificial intelligence to symulacja inteligencji człowieka przez maszyny. Celem AI jest dążenie do zastąpienia człowieka przez wyspecjalizowane, sztuczne twory. Ma to szczególne zastosowanie w przypadku powtarzalnych, rutynowych oraz monotonnych procesów i prac.

Po co nam artificial intelligence?

W praktyce sztuczna inteligencja ma zastosowanie w różnych obszarach, m.in. w:

POLECAMY

  • identyfikacji mowy, pisma i obrazów, dzięki czemu umożliwia komunikację, zapis i odczyt informacji (np. Google Assistant I Google Home, Alexa I Amazon Echo),
  • w systemach eksperckich, gdzie wspiera wnioskowanie i wskazuje rekomendacje w oparciu o dane (np. systemy rekomendacji produktów w e-sklepach czy obsługa klienta), 
  • implementacji w życie idei machine learning poprzez zastosowanie algorytmów, które pozwalałaby na samodzielne podejmowanie decyzji bez ingerencji człowieka (np. autonomiczne pojazdy).

Przykłady zastosowania AI w e-marketingu i e-commerce

Przykład 1. BROWZZIN – aplikacja do wynagradzania polecających
 

Browzzin to aplikacja wykorzystująca technologię „rozpoznawania wizualnego” (visual recognition, jeden z aspektów AI), pozwalająca użytkownikom zarabiać na prowizjach z tytułu publikacji zdjęć odzieży, które prowadzą do sprzedaży.


Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, a w szczególności popularności Instagrama, obraz zyskał na znaczeniu. Zdjęcia i wizualizacje wraz z rekomendacją celebrytów, influencerów czy przeciętnego użytkownika social mediów inspirują innych do zakupu.
 

Według badań przeprowadzonych w 2018 r. przez portal eMarketer.com w przypadku działań reklamowych digital marketerzy wykorzystują sztuczną inteligencję przede wszystkim do:

  • precyzyjniejszego targetowania w oparciu o zaawansowane algorytmy (np. look-a-like),
  • adekwatnej segmentacji grup docelowych w oparciu o posiadane dane demograficzne, behawioralne i sieciograficzne,
  • tworzenia dynamicznych kreacji, które jeszcze lepiej dopasowują się do oczekiwań i potrzeb konsumentów,
  • planowania i modelowania kampanii internetowych, by osiągnąć wyższe ROI,
  • optymalizacji wydatków reklamowych na media i kanały internetowe,
  • personalizacji ofert dopasowanych do indywidualnych potrzeb potencjalnych konsumentów, jak i obecnych klientów.
     

 

 

Rys. 1. Aplikacja Browzinn


Aplikacja Browzzin bazująca na mechanizmach sztucznej inteligencji zachęca użytkowników do publikacji zdjęć produktów i oznaczania sprzedawców lub marek. Jeśli ich post doprowadzi do sprzedaży, kupujący otrzymuje prowizję – od 4% do nawet 35% w zależności od marki.
Użytkownicy mogą przeglądać statystyki oraz na bieżąco śledzić swoje zarobki. Obecnie na platformie dostępnych jest ponad 2 mln produktów od 10 tys. marek.

Więcej na www.browzzin.com

Przykład 2. Sztuczna inteligencja i ogłoszenia, czyli AI w copywritingu 
 

Textio to platforma, która wykorzystuje artificial intelligence, by wesprzeć managerów i HR w przygotowaniu optymalnych ogłoszeń o pracę.


Rekrutacja talentów to spore wyzwanie. By wyróżnić się i pozyskać najlepszych pracowników, często trzeba także wspiąć się na wyżyny... copywritingu! Aplikacja Textio radzi sobie z tym zadaniem w innowacyjny sposób. System pozyskuje dane dotyczące zatrudnienia, a następnie korzysta z tzw. machine...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy