Schemat contentu
1. Pierwsze sekundy są najważniejsze
Każde wideo na platformach takich jak TikTok czy Instagram walczy o uwagę w przepełnionym środowisku, gdzie przeciętny użytkownik ma minimalny czas na podjęcie decyzji, czy zostanie na danym filmie, czy przewinie dalej. Badania pokazują, że pierwsze 3 sekundy są kluczowe – to właśnie w tym czasie wideo musi zainteresować widza.
Dobrze skonstruowany hook to coś, co natychmiast przyciągnie uwagę. Może to być zaskakujący fakt, dynamiczne ujęcie, pytanie, które intryguje albo nietypowy element wizualny. W ostatnich miesiącach takim właśnie hookiem jest np. format FOOH, czyli połączenie wideo z elementami CGI, które wspólnie mają sprawiać wrażenie niemal realnych.
Właśnie taki materiał promujący nowości przygotowaliśmy z początkiem roku dla marki LEGO. Żyrafy z klocków osadzone w centrum miasta zachęcały do zastanowienia się, czy to może być prawdziwe czy jednak stworzone cyfrowo. Z naszego doświadczenia wynika, że materiały z elementami FOOH mogą poprawić średnią oglądalność wideo nawet o 35%. Należy jednak zaznaczyć, że ten trend nie jest nieśmiertelny, a biorąc pod uwagę aktualne działania marek już za chwilę przestanie być interesujący.
POLECAMY

2. Przechodzenie do meritum
W świecie, gdzie clutter jest ogromny, trzeba być konkretnym i szybko dochodzić do sedna. Odbiorcy są przyzwyczajeni do szybkiej konsumpcji treści i brak klarownego przekazu w pierwszych sekundach wideo może prowadzić do utraty uwagi. Szczególnie w krótkich formach wideo tempo ma kluczowe znaczenie – wszystko dzieje się szybciej, więc konieczn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!