Spadki w wynikach wyszukiwania – 6 możliwych powodów

Reklama internetowa

Na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania wpływa wiele czynników. Nigdy nie można być pewnym, czy zajmowane przez frazy miejsca zostaną utrzymane przez dłuższy okres. Przedstawiam zatem sześć potencjalnych elementów, które warto przeanalizować w momencie, gdy zaobserwuje się spadki pozycji fraz kluczowych w Google.

Zmiany w budowie serwisu

Witryna w trakcie swojego istnienia w internecie może być wielokrotnie zmieniana i przebudowywana, dlatego trudno uniknąć pojawiających się po drodze błędów i nieprawidłowości w jej działaniu. Czynnikami tych problemów mogą być:

POLECAMY

  1. Zmiany w linkowaniu wewnętrznym i nazewnictwie adresów URL – należy dbać o poprawność adresów URL występujących w kodzie danych podstron. Dotyczy to linków umieszczonych w tekstach artykułów blogowych (czy kierują na odpowiednie podstrony), w menu głównym, sidebarze czy stopce, linków kanonicznych lub też określających wersję językową. Chodzi o to, by sprawdzić, czy badana podstrona rankująca wcześniej na dane frazy kluczowe nie straciła „mocy” i odpowiedniej „rangi” na tle reszty serwisu (robot będzie rzadziej na nią zaglądał) oraz czy dane linki nie kierują robota na strony błędu 404. Zdarza się, że zmieniamy URL i zapominamy, o podmianie linków do niego prowadzących lub zastosowaniu przekierowania 301 ze starego adresu na nowy.
  2. Implementacja linków kanonicznych – zdarza się, że dane podstrony wypadają z indeksu Google na dłuższy czas. Jedną z przyczyn może być nieprawidłowa implementacja linków kanonicznych. Atrybut rel=”canonical” używany w odniesieniu do innej podstrony wskazuje na to, że jest ona unikalna i zawiera taką samą treść jak ta, na której umieszczona została ta informacja. Robot Google może wówczas uznać, że ta powielona nie powinna być przez niego indeksowana. Dobrą praktyką jest, aby na podstronach z unikalną treścią były umieszczane tzw. self-canonicale, czyli linki wskazujące same na siebie i informujące o swojej unikalności. Może się...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy