Social media B2B na LinkedIn – cz. 1. Personal marketing

Media społecznościowe

W kwietniu 2017 r. LinkedIn przekroczył 500 mln zarejestrowanych użytkowników. To największa na świecie platforma społecznościowa dedykowana kontaktom profesjonalnym. Portal nieustannie się rozwija, zmiany zdynamizowało przejęcie go w czerwcu 2016 r. przez Microsoft.

Zapraszamy również do wzięcia udziału w Konferencji Podatkowo-Biznesowej "Jak znacznie zmniejszyć koszty prowadzenia biznesu w 2024 r. po zmianach przepisów podatkowych"!

POLECAMY

W obecnej chwili można śmiało powiedzieć, że LinkedIn to taki drugi Facebook, tylko że osadzony w silnym kontekście biznesowym. Kluczowa rzecz, która odróżnia go od dzieła Marka Zuckerberga? Bardzo mało osób deklaruje tam, że „Szlachta nie pracuje”.

Mimo szeregu zalet i wachlarza oferowanych możliwości mam wrażenie, że LinkedIn nadal nie spotkał się z zainteresowaniem, na które zasługuje. Najwyższy czas zaktualizować swoją wiedzę na temat tej platformy i poznać jej szerokie możliwości biznesowe. W samej Polsce na platformie czeka na Ciebie ponad 2,5 mln potencjalnych kontaktów biznesowych – specjalistów o wysokich kompetencjach, dyrektorów czy menedżerów różnych branż.

W czym pomoże LinkedIn?

  1. Znalezienie pracy – na LinkedIn czekają nie tylko zwykłe oferty pracy. Rekruterzy nieustannie przeczesują platformę w poszukiwaniu obiecujących specjalistów. Jeżeli Twój profil udowodni, że jesteś ekspertem w tym, co robisz, poszukujący pracowników nie pozostaną wobec Ciebie obojętni.
  2. Znalezienie pracownika – portal oferuje przejrzystą bazę CV potencjalnych pracowników oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z nimi.
  3. Tworzenie marki personalnej – codzienne aktywności i specjalistyczne publikacje na LinkedIn to dobry sposób na wzmacnianie wizerunku eksperta.
  4. Budowa sieci kontaktów – dla każdego biznesu kluczowe są relacje między podmiotami. LinkedIn jest siecią społecznościową, więc sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów, które mogą przerodzić się w biznesowe kooperacje.
  5. Źródło wartościowych treści – próżno szukać tutaj memów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy