Polski e-commerce wszedł w fazę stabilizacji, ale nie stagnacji. Rośnie konkurencja, konsolidacja liderów, a połowa rynku notuje spadki widoczności (53% topowych e-commerce zanotowało spadki estymowanego ruchu rok do roku). Tylko ci, którzy inwestują w sekcje contentowe i jakość linków, rosną – i to spektakularnie. SEO i content marketing nie są już opcją. To fundamenty decydujące, kto jest findable, a kto znika z radaru AI i wyszukiwarek. To znak, że strategia contentowa dojrzewa, ale wciąż jest miejsce na wzrost – szczególnie w obszarach niedoinwestowanych, takich jak linkbuilding (mediana to tylko 7 linków DR >20 miesięcznie dla marca)!
Według raportu Harbingers „E-commerce 2025 – Prognozy przychodów z SEO i content marketingu w dobie AI”, aż 44,56% wszystkich wizyt w sklepach internetowych pochodzi z ruchu organicznego. Oznacza to, że prawie połowa użytkowników trafia na strony dzięki skutecznej optymalizacji SEO oraz odpowiednio zaplanowanym i wdrożonym strategiom contentowym.
Mimo rosnącego znaczenia treści blogowych wiele sklepów nie wykorzystuje ich pełnego potencjału – średnio 36,87% wpisów w sekcjach contentowych nie generuje ruchu. Z kolei blisko 47 mln użytkowników odwiedza każdego miesiąca strony z inspiracjami czy poradnikami. Wyniki te jasno wskazują, że inwestowanie w SEO i content marketing nie tylko przynosi wymierne efekty, ale jest niezbędne do zachowania konkurencyjności. Z analizy polskiego rynku e-commerce wynika, że sklepy, które świadomie korzystają z tych narzędzi, zwiększają swój ruch i znacząco podnoszą przychody.
Dla topowych polskich serwisów, takich jak krainazabawy.pl czy e-kiosk.pl, potencjalny wzrost przychodów z efektywnego wdrożenia strategii SEO może wynieść odpowiednio 52% i 47%.
POLECAMY

Co więcej, inne znane marki, takie jak MediaMarkt (43%), ePrezenty (21%), czy aptekagalen.pl (21%) także mają ogromny potencjał wzrostu przychodów dzięki dobrze prowadzonym działaniom SEO.

- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!