SEO i content marketing jako fundament wzrostu w e-commerce

Temat numeru

Dla e-commerce to już nie moda, a filary wzrostu – SEO i content marketing odpowiadają dziś za średnio połowę całego ruchu w sklepach internetowych i to one decydują, kto zyskuje, a kto zostaje w tyle. Algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, a sztuczna inteligencja (AI) coraz mocniej wpływa na decyzje użytkowników, choćby poprzez generowanie konkretnych odpowiedzi w samej wyszukiwarce oraz wzrost popularności chatbotów. Jak poradzić sobie z tymi wyzwaniami i wygrywać? W jaki sposób liderzy w branży e-commerce zwiększają swoje przychody? Na te i inne pytania odpowiada nasz artykuł – oparty na danych z raportu Harbingers „E-commerce 2025 – Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI”.

Polski e-commerce wszedł w fazę stabilizacji, ale nie stagnacji. Rośnie konkurencja, konsolidacja liderów, a połowa rynku notuje spadki widoczności (53% topowych e-commerce zanotowało spadki estymowanego ruchu rok do roku). Tylko ci, którzy inwestują w sekcje contentowe i jakość linków, rosną – i to spektakularnie. SEO i content marketing nie są już opcją. To fundamenty decydujące, kto jest findable, a kto znika z radaru AI i wyszukiwarek. To znak, że strategia contentowa dojrzewa, ale wciąż jest miejsce na wzrost – szczególnie w obszarach niedoinwestowanych, takich jak linkbuilding (mediana to tylko 7 linków DR >20 miesięcznie dla marca)!
Według raportu Harbingers „E-commerce 2025 – Prognozy przychodów z SEO i content marketingu w dobie AI”, aż 44,56% wszystkich wizyt w sklepach internetowych pochodzi z ruchu organicznego. Oznacza to, że prawie połowa użytkowników trafia na strony dzięki skutecznej optymalizacji SEO oraz odpowiednio zaplanowanym i wdrożonym strategiom contentowym. 
Mimo rosnącego znaczenia treści blogowych wiele sklepów nie wykorzystuje ich pełnego potencjału – średnio 36,87% wpisów w sekcjach contentowych nie generuje ruchu. Z kolei blisko 47 mln użytkowników odwiedza każdego miesiąca strony z inspiracjami czy poradnikami. Wyniki te jasno wskazują, że inwestowanie w SEO i content marketing nie tylko przynosi wymierne efekty, ale jest niezbędne do zachowania konkurencyjności. Z analizy polskiego rynku e-commerce wynika, że sklepy, które świadomie korzystają z tych narzędzi, zwiększają swój ruch i znacząco podnoszą przychody.
Dla topowych polskich serwisów, takich jak krainazabawy.pl czy e-kiosk.pl, potencjalny wzrost przychodów z efektywnego wdrożenia strategii SEO może wynieść odpowiednio 52% i 47%. 

POLECAMY

 Rys. 1. TOP10 e-commerce z największym potencjałem do dalszych wzrostów ruchu i przychodu z SEO dla swojej skali biznesu, raport Harbingers „E-commerce 2025 – Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI”, źródło: https://raport.harbingers.io/ecommerce-cm-seo-25

Co więcej, inne znane marki, takie jak MediaMarkt (43%), ePrezenty (21%), czy aptekagalen.pl (21%) także mają ogromny potencjał wzrostu przychodów dzięki dobrze prowadzonym działaniom SEO. 

 Rys. 2. TOP10 e-commerce z największym wzrostem ruchu SEO rok do roku, raport Harbingers „E-commerce 2025 – Prog...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy