SEO content w roku 2023 i 2024

Temat numeru

Ten rok zdecydowanie należał do sztucznej inteligencji. Temat AI przewija się na blogach, LinkedIn, w newsletterach, a także na konferencjach. Nic w tym dziwnego. Przyszło nam w końcu żyć w czasach, które jeszcze 20 lat temu trudno było sobie wyobrazić. O AI myśleliśmy raczej jako o maszynach rodem wyjętych z filmu „Terminator”, tymczasem sztuczna inteligencja okazała się bardziej… ludzka.

2023 rokiem komunikacji z AI…

Pod koniec zeszłego roku OpenAI udostępniło narzędzie pozwalające w kilka minut generować treści na masową skalę. Co prawda, już wcześniej SEO-wcy mogli badać sztuczny content i tworzyć go za pomocą Jaspera i Rytra, jednak to właśnie ChatGPT zdominował rynek i zdecydowanie przyspieszył rozwój konkurencyjnych narzędzi. Wpłynął też na nasze podejście do tworzenia contentu i, chcąc nie chcąc, wymusił automatyzację niektórych zadań. 
W tym roku uczyliśmy się porozumiewać z AI, tworzyć coraz lepsze prompty i pisać z jej pomocą coraz lepsze teksty. Google z kolei nie pozostało obojętne wobec szeroko rozrastającego się spamu i treści niskiej jakości, które nie wnosiły do internetu wartościowych informacji. Z tego względu 14 września 2023 r. miała miejsce kolejna aktualizacja Helpful Content Update, zmiatająca z pola widzenia domeny posługujące się przestarzałymi praktykami dotyczącymi contentu, jak np. keyword stuffing,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy